نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر دولت کم‌کاری‌های خانم ابتکار در مشکلات محیط زیست و آلودگی هوای کلانشهرها را پیگیری نکند و مردم همچنان در این موضوع هزینه بپردازند، مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

 اگر دولت کم‌کاری‌های ابتکار را پیگیری نکند مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با انتقاد از عملکرد ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست،‌ اظهار داشت: آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی که در کشور باید در درجه بالایی از رسیدگی و دقت قرار گیرد متاسفانه به فراموشی سپرده شده و به ازای این فراموشی، شرایط به سمتی می‌رود که هزینه آن را مردم باید پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا عملا سلامت و جان مردم را به خطر انداخته است، افزود: مسئولان امر  و مربوطه به ویژه در سازمان حفاظت از محیط زیست به جای اینکه سیاسی‌کاری کرده و به دنبال اهداف انتخاباتی باشند اگر به دنبال انجام مسئولیت ها و انجام وظایف مصرح در حیطه کاری خود باشند بسیاری از این مشکلات حل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: متاسفانه این غفلت و پیگیری کار سیاسی از طریق مجموعه‌هایی که رسالت و وظیفه ایجاد زمینه خدمت به مردم را دارند از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست، شرایط کشور را در وضعیت بغرنجی قرار داده است.

زاکانی با ابراز تاسف از آلودگی شدید کلانشهرها به ویژه پایتخت،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم که مسئولان دولتی وجه همت خود را برای حل و بهبود این مشکلات به کار بندند.

وی در خصوص سوال و تذکر مجلس به سبب عملکرد نامطلوب رئیس سازمان محیط زیست گفت که از سوی مجلس شورای اسلامی هم سوال و هم تذکر جهت این مشکل در اعتراض به عملکرد ابتکار داده و هم حساسیت‌ها معلوم شد.

این نماینده همچنین تاکید کرد: ما منتظر هستیم که ببینیم دولت در این قبال چه اقدام جدی و قاطعی انجام می‌دهد و اگر عمل قاطعی خود انجام ندهد به طبع ما در مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

زاکانی در خاتمه موضوع تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت محیط زیست را مطرح کرد و عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی همه چارچوب‌های قانونی را می‌تواند دنبال کند اما اکنون منتظر این هستیم که ببینیم دولت در جهت رفع این مشکل چه اقدامی می‌کند. ما وظیفه داریم کار را در مجلس پیگیری و دنبال کنیم و از همه ظرفیت‌های مجلس استفاده کنیم تا مشکل حل شود که در هر صورت حل این مشکل در درجه اول بر عهده دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.