۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۳
کد خبر: 333221
پایانی بر همه خوشبینی‌ها

در پی تحرکات اخیر آمریکایی‌ها مبنی بر نقض آشکار «برجام» و اعمال تحریم‌های جدید به دلیل پیشرفت‌های صنایع موشکی در ایران و همچنین تصویب پرداخت خسارت به جاسوسان آمریکایی، شاهد موجی از واکنش‌ها نسبت به این پیمان شکنی‌های آشکار هستیم که اگر چه با کمی تأخیر انجام شد، ولی به خودی خود جای تقدیر و تشکر دارد و لازم است دولتمردان ما با استفاده از مکانیزم‌ها و مجاری دیپلماتیک، عمق ناخشنودی ملت ایران را نسبت به این قبیل اقدام‌های خلاف عرف ابراز
دارند.
بازخوانی نامه هشت تن از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در خصوص نامه اخیر ایشان به وزیر دفاع مبنی بر پیگیری و توسعه صنایع موشکی و همچنین مواضع اصولی و هشدار گونه خطیبان نماز جمعه در سراسر کشور از یک همدلی و هوشیاری نسبت به شرایط موجود کشور حکایت دارد و این هوشیاری و همدلی سرمایه گرانقدری است که در آینده ضامن بقا و امنیت ملی کشور در فراز و نشیب‌های بین المللی خواهد بود و لازم است از سوی رسانه‌ها مورد قدر شناسی قرار گیرد.
آنچه مسلم است، آمریکایی‌ها به میزان بردی که از نظر صاحب‌نظران بین المللی در مذاکرات هسته ای ایران معقول و منطقی باشد رضایت نخواهند داد و تعریفی که آن‌ها از مذاکرات برد –برد دارند تا حد قابل توجهی با آنچه برخی سیاستمداران ما به آن دل بسته بودند، متفاوت است.
به بیان ساده تر، بردی که منظور نظر آمریکایی هاست و به طور جسته گریخته در محافل خود مطرح می کنند، در واقع به زانو در آوردن ملت شریف ایران و بازگرداندن جمهوری اسلامی به شرایط دوران ستمشاهی است، دورانی که ایران غلام حلقه به گوش آمریکا در منطقه بود و چار چوب سیاست خارجی آن نیز در کاخ سفید تعیین می‌شد.
امروز جمهوری اسلامی ایران در قله رفیع استقلال و در اوج اقتدار نظامی و سیاسی قرار دارد، به گونه‌ای که صاحب نظران و تحلیلگران بر این باورند هیچ اقدامی در منطقه جنوب و غرب آسیا بدون مشارکت و همکاری ایران نتیجه موفقیت آمیزی نخواهد داشت.
در شرایط کنونی و با توجه به وجود دولت‌های تا بن دندان مسلحی مانند رژیم اشغالگر که آشکارا در حال توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، این انتظار دولتمردان آمریکایی مبنی بر توقف صنایع موشکی ایران که بیشتر جنبه تبلیغاتی برای مصارف انتخاباتی این کشور دارد، انتظاری بی اساس و دور از خرد سیاسی تلقی می‌شود و لازم است یک بار برای همیشه دستگاه دیپلماسی کشورمان با صدای رسا واکنش صریح و بی پرده خود را اعلام
 نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    13 0
    ابرازززززززززززززززززززززززززززززززز .
  • حقی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    2 3
    چرا به فرمان ر هبر اول انقلاب مسلسلها را به قلم تبدیل نمی کنید ؟
  • زهرا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    19 1
    این همه حسین شریعتمداری دادزد کسی نشنید و این همه شیت امریکا به صورت صریح پخش کرد موافقان دلایلی آوردند که برای بستن دهان ملت و مجلسشان است. دیدید حق با مخالفان برجام بود. بایستی خفت یک عمر نوکری امریکا را بپذیریم.
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 9
    از این متن این عنوان استخراج نمیشود. از این زاویه هم میتوان مطلب را دنبال کرد. امریکا احساس میکنه در مذاکرات سرش کلاه رفته حالا با این رفتارها میخواد جبران مافات بکنه.
  • ایرانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    16 0
    مرگ بر آمریکا و اسرائیل
  • با بصیرت IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    4 17
    سپاه پاسداران جون در ترفندهای دوسال قبلش موفق نبوده برای به هم خوردن مذاکرات به فکرراهی دیگراست که امریکا راتحریک کندتابرجام نقض کند وعلت ازمایش موشکی برادران با اخلاص همین است و بس منافع خود
  • علی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    10 1
    این موجودی که خود را بصیر نامیده چرت و پرت میگوید یادش رفته اگه سپاه نبود الان باید منظر ورود آمریکایی ها و .. به در منزلشان و یغما بردن ناموسش بود موجود ذلیلیواجاره ای مثل تو باید زیر پای سیا باشد.
  • دلواپس IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۲
    1 2
    خوب شد بعد ازاین دل ها دیگه واپس نمی شوند. همه چیز به دوره قبلی برمی گرده . به دوره طلایی احمدی نژاد
  • عماد IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    2 0
    آمربکا شیطان بزرگه و تنها و تنها لیاقت داره که با سنگ و غلظت باهاش برخورد بشه عمل درستی که حضرت ابراهیم (علیه السلام) با ابلیس انجام دادند ...
  • محسن IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    4 0
    آمریکا فقط منتظر بود تا اورانیوم از کشور خارج شود بعد دوباره دست به تحریم یزند