دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سلماس گفت: بارش برف در نواحی کوهستانی سلماس راه های ۵۲ روستا در بخش کوهسار و هفت روستا در بخش مرکزی این شهرستان با جمعیت ۲۰ هزار نفر را بست.

برف راه های ۵۹ روستای سلماس آذربایجان غربی را بست

به گزارش قدس آنلاین، قهرمان نصیری روز شنبه به ایرنا گفت: بارش سنگین برف و کولاک که از شب گذشته در این شهرستان آغاز شده است همچنین مدارس ابتدایی را تعطیل و رفت و آمد شهروندان را مختل کرد.

وی ادامه داد: مدارس ابتدایی سلماس و بخش های کوهسار و مرکزی این شهرستان به علت بارش برف، یخبندان و لغزندگی معابر در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل اعلام شده است.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران سلماس افزود: اکنون ارتفاع برف در شهر سلماس به 10 سانتیمتر و در ارتفاعات نیز به 30 سانتیمتر رسیده است.
وی گفت: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی این بخش از 30 تا 40 سانتیمتر و تلاش برای بازگشایی راه های بسته ازسوی تیم های اداره راه و شهرسازی سلماس آغاز شده است.
نصیری از رانندگانی که قصد عبور از مسیرهای این شهرستان را دارند خواست با احتیاط و همراه داشتن وسایل، تجهیزات ایمنی و زنجیرچرخ تردد کنند.
وی اظهار کرد: بارش برف بیشتر راه های منطقه را سفیدپوش کرده که با تلاش تیم های راهداری و اجرای عملیات برفروبی و نمک پاشی از بسته شدن جاده ها جلوگیری شده و به محض مناسب شدن هوا از امروز عملیات بازگشایی راه های بسته روستایی شهرستان شروع می شود.
دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران سلماس همچنین از رانندگان خواست به نکات ایمنی، توصیه های نیروهای راهداری و پلیس راه توجه و درصورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
نصیری افزود: باتوجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما از امشب، از شهروندان و مدیران ادارات درخواست می شود در زمینه مصرف بهینه گاز مدیریت داشته باشند.
سلماس در شمال استان آذربایجان غربی و در منطقه کوهستانی واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.