معاون وزیر نفت با تأکید بر اینکه در صورت اجرای طرح برندسازی هزینه سوختگیری بسیار اندک افزایش خواهد یافت گفت: پیشنهاد" شرکت ملی پالایش و پخش این است که ، هزینه سوختگیری در جایگاه‌‌های درجه۱، پنج درصد قیمت بنزین مصوب افزایش یابد.

پیشنهاد افزایش ۲ تا ۵ درصدی نرخ بنزین در جایگاه‌‌های درجه سه تا یک

به گزارش قدس آنلاین، عباس کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این که اکثر مردم از سرویس‌دهی جایگاه‌ها رضایت ندارند گفت: برندسازی جایگاه‌های سوخت با هدف تشویق جایگاه‌دار برای بهبود فیزیکی ساختمان جایگاه و دادن خدمات مطلوب‌تر به مشتریان مطرح شد. این گونه میان جایگاه‌داران برای داد خدمت رقابت ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح برندسازی جایگاه‌ها با هدف افزایش کیفیت خدمات نه قیمت بنزین است گفت: کیفیت فرآورده‌ها نیز بر اساس استانداردهای مصوب کشور توسط شرکت ملی پالایش و پخش در سه سطح معمولی با اکتان 87، بنزین یورو4 با اکتان 91 و  بنزین سوپر با  اکتان 95 تضمین می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگا‌ه‌داران همیشه از وضعیت کارمزدهای پرداختی و سوددهی خود ناراضی هستند گفت: هم اکنون چهار هزار جایگاه‌ تک مالکیتی در کشور وجود دارد که فعالیت آنها تحت نام یک برند منجر به بهبود کیفیت خدمات جایگاه‌ها خواهد شد. اینگونه در صورتی که مشتریان نسبت به خدمات و کمیت  و کیفیت سوخت عرضه شده اعتراض داشته باشند، شرکت ملی پخش به راحتی می‌تواند با صاحب برند برخورد کند.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش در پاسخ به این سؤال که جایگاه‌دار بابت کدام خدمات از مشتریان هزینه‌ای اضافه بر قیمت بنزین دریافت می‌کند؟ توضیح داد: در حال حاضر مردم مجبور هستند برای سوختگیری مسافت‌های طولانی را طی کنند تا به جایگاه‌ سوخت برسند. این گلایه بارها از سوی مردم مطرح شده است.

کاظمی با اظهار اینکه در واقع طرح برندسازی جایگا‌ه با هدف اقتصادی شدن جایگاه‌های سوخت مطرح شده است گفت: به دنبال این هستیم در کلانشهرها که قیمت زمین بالاست و سرمایه‌گذار به دلیل وضعیت بد اقتصادی جایگاه‌داری حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش نیست، تشویق به سرمایه‌گذاری در بخش ساخت جایگاه سوخت شود.

وی با بیان اینکه در واقع طرح برندسازی و جایگزینی حق‌العمل‌کاری به جای پرداخت کارمزد در واقع امتیازی است به جایگاه‌داران تا اقتصاد این بخش  توجیه‌پذیر باشد گفت: این کار در اصفهان انجام شده است؛ سرمایه گذار در طی شش ماه 50 جایگاه سوخت ساخته است که به 20 باب آن پایان دی ماه به بهره‌بردای می‌رسد.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح موجب ایجاد صف در جایگاه درجه سه به دلیل ارزان بود هزینه سوختگیری نمی‌شود گفت: قطعاً با اجرای این طرح شاهد صفهای طولانی در برخی از جایگاه‌ها نخواهد شد؛ چون مردم حاضر نیستند، هشت کیلومتر رانندگی کنند تا به جایگاه درجه برسند.

کاظمی با اظهار اینکه هزینه‌های مصرف کننده بر اساس انتخاب جایگاه‌دار - درجه یک تا سه - و مقدار مصرف تعیین می‌شود گفت: در حال حاضر دولت این هزینه را پرداخت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه حق العمل‌کاری جایگاه‌‌های سوخت بسیار کم است گفت: "پیشنهاد" شرکت ملی پالایش و پخش این است که هزینه سوخت گیری هر لیتر بنزین در جایگاه‌های درجه "یک" پنج درصد قیمت بنزین مصوب باشد؛ این رقم برای جایگاه‌های درجه "دو" و " سه"،  به ترتیت سه و دو درصد است. البته این تنها یک پیشنهاد است و تاکنون رقمی در این زمینه تصویب نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.