رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران پیشنهاد داد: مرکز تربیت مدرس در حوزه علمیه استان تهران تاسیس شود تا مدرسان جوان در این مرکز آموزش‌های لازم در زمینه تدریس را دریافت کنند.

 تأکید بر آموزش علوم مکمل به طلبه‌ها/مراکز تربیت مدرس حوزه تأسیس شود

به گزارش قدس انلاین و به نقل از تسنیم،آیت‌الله رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران در  اجلاسیه اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران که امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار شد، طی سخنانی بر گسترش حضور مباحثه در میان طلبه‌ها تاکید کرد و گفت: این امر در گذشته رونق بیشتری داشت و لازم است که مدیریت حوزه‌های علمیه بر این موضوع با ارسال برنامه‌ها و بخشنامه‌هایی تاکید کنند و همچنین اساتید دقت ویژه در این باره داشته باشند. 

وی برگزاری حلقه‌های مباحثه در حوزه‌های علمیه را یکی از زمینه‌های رونق‌بخشی کلاس‌های درس دانست و گفت: مدرسان با حضور و نظارت در این حلقه‌ها تلاش کنند موضوع مباحثه در مدارس حوزه‌های علمیه پررنگ‌تر برگزار شود. 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران همچنین بر لزوم تاسیس مرکز تربیت مدرس در حوزه علمیه استان تهران گفت: تاسیس چنین مرکزی موجب می‌شود مدرسان جوان در زمینه تدریس آموزش‌های لازم را به دست آورند. 

آیت‌الله رشاد همچنین تصریح کرد: لازم است که مرکزی در حوزه های علمیه تاسیس شود تا موضوع ارتقای آموزشی طلبه‌ها را مورد توجه ویژه قرار دهد و در این مرکز مطالبی ارائه شود که مدارس امکان پرداختن به آن را ندارند از جمله اینکه علوم مکمل به طلبه‌ها آموزش داده شود.

وی پیشنهاد داد: پس از اتمام هر ماده درسی اعم از صرف، نحو، منطق و یا علومی که پایان آنها به صورت مقطعی است طلبه‌ها پایان‌نامه‌ای تدوین کنند تا براین اساس دروس را به طور کامل ارائه دهند. 

رئیس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران با اظهار تاسف از اینکه برخی از سنت‌های حوزه‌های علمیه که در قدیم رایج بوده در حال حاضر مورد بی‌توجهی قرار گرفته اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود تا این سنت‌ها یکبار دیگر در حوزه‌های علمیه به اجرا درآیند از جمله اینکه موضوع استادمحوری به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. چرا که اساتید ارکان اصلی در حوزه‌های علمیه محسوب می‌شوند. 

آیت‌الله رشاد در ادامه اظهار داشت: اساتید باید طلبه‌ها را در ابعاد مختلف از جمله زمینه‌های علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی آموزش دهند. اساتید در این زمینه رکن اصلی هویت‌سازی حوزه‌های علمیه هستند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.