نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حکام آل‌سعود با بازگشت به ارزش‌های دوره جاهلیت همانند غرور و تبختر و تبعیض نژادی و قبیله‌ای، خاطره ابوجهل و ابوسفیان را زنده کردند.

حکام آل‌سعود به جاهلیت قبل از اسلام بازگشته‌اند/ مجلس درباره قانون محدودیت صدور ویزا مقابله به مثل کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: اعدام گستاخانه عالم ربانی و مجاهد پاک باز آیت‌الله نمر توسط حکومت مستبد سعودی صرفاً به جرم انتقاد و اعتراض، حاکی از بازگشت آل‌سعود به جاهلیت قبل از اسلام و یادآور خونخواری عرب دوره جاهلیت و نیز خشونت‌های مذهبی قرون وسطایی در اروپاست.

وی افزود: حکام آل‌سعود با بازگشت به ارزش‌های دوره جاهلیت همانند غرور و تبختر و تبعیض نژادی و قبیله‌ای، خاطره ابوجهل و ابوسفیان را زنده کردند، به طوری که تفاوت این دو در این است که آنها بت هوبل و عذرا را می‌پرستیدند، اما اینها بت آمریکا و اسرائیل را می‌پرستند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه پیامبر اسلام از عرب جاهلی ملتی متمدن و با فرهنگ ساخت، اظهار داشت: اما آل‌سعود امروز در حال بازگشت به اصل خود است و پاسخ گستاخی عربستان را باید در یمن، سوریه، عراق و بحرین و نیز با اجرای برجام داد.

مطهری ادامه داد: عربستان از اینکه ایران با منابع غنی ثروت و نیروی انسانی متخصص فراوان از انزوا خارج و به حالت طبیعی برگردد به شدت نگران است و شاید با الهام از دوست دیرینه‌اش، اسرائیل خواب‌هایی برای ایران دیده است. به هوش باشیم و مانند ماجرای سفارت عربستان در دام این کشور گرفتار نشویم.

وی با بیان اینکه بدون شک مقصر اصلی در قضیه سفارت عربستان نیروی انتظامی است، گفت: پس از اعدام فجیع آن عالم و رهبر دینی بسیار روشن بود که عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی جریحه‌دار شده و عده‌ای چه سازمان یافته و چه خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند، اما نیروی انتظامی به صرف اینکه این افراد منتصب به فلان نهاد هستند از انجام وظیفه خود سرباز می‌زند. مشکلی که در حادثه شیراز نیز وجود داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس  ادامه داد: بنابراین نیروی انتظامی درباره این اتفاق که به نفع عربستان تمام شد، باید پاسخگو باشد.

مطهری به کارشکنی‌های کنگره آمریکا در روند اجرای برجام و مصوبات اخیر نمایندگان آن اشاره کرد و گفت: کنگره آمریکا چندی است که با حمایت لابی صهیونیسم تلاش مذبوحانه‌ای را برای اجرا نشدن برجام آغاز کرده است. به نظر می‌رسد مجلس ایران باید درباره قانون محدودیت صدور ویزا مقابله به مثل کرده و با مصوبه‌ای مثلاً برای ورود خبرنگاران و تجار آمریکایی به ایران محدودیت‌هایی قائل شود.

وی مشارکت بالا در انتخابات آینده را موجب عزت بیشتر و ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان و جلب احترام ملل دیگر نسبت به ایران دانست و افزود: بنابراین حتی منتقدان و مخالفان نیز باید شرکت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دو جریان سیاسی اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی در ایران دارای نقاط قوت و ضعف هستند. نقطه ضعف اصلی اصولگرایان کم توجهی به آزادی‌های اساسی ملت و حقوق شهروندی است که بسیاری از بی‌قانونی‌ها و بی‌عدالتی‌ها را تحت عنوان حفظ نظام توجیه می‌کنند و نقطه ضعف اصلی اصلاح‌طلبان نیز تسامح و تساهلی است که در مسائل فرهنگی دارند و گاهی به نام آزادی در این امور سهل‌انگاری می‌شود. 

مطهری اظهار داشت: تشکل صدای ملت بر آن است که ضمن حفظ نقاط قوت این دو جریان سیاسی، این دو نقطه ضعف آنها را نداشته باشد، لذا حضورش در میدان سیاست را به عنوان راه سوم به دلیل نیاز جامعه امروز ایران به این جریان فکری و سیاسی ضروری می‌داند و به همین جهت فهرست انتخاباتی ارائه خواهد کرد.

وی موضوعات اقتصاد و سیاست داخلی را از مهمترین اولویت‌های مجلس دهم دانست و تصریح کرد: مجلس نهم با همه نقاط قوتش در حوزه سیاست داخلی و اجرای فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت کارنامه درخشانی دارد. از قضا نیز رعایت حقوق ملت در اقتصاد کشور هم اثرگذار است. به عنوان مثال آزادی مطبوعات همیشه مانع تخلفات بزرگ اقتصادی است و رانت‌خواری‌ها و اختلاس‌های بزرگ معمولاً در دوره محدودیت رسانه‌ها رخ داده، لذا مطبوعات را رکن چهارم دموکراسی و یا قوه چهارم یک حکومت نامیده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ریشه بسیاری از فسادهای اقتصادی در کشور ما به خاطر دخالت مستقیم و غیرمستقیم برخی افراد وابسته به نهادهای حکومتی در پروژه‌های بزرگ اقتصادی است، گفت: مسئولان با اعتماد به این افراد و بدون نظارت کافی به آنها میدان می‌دهند و مردم نیز به این افراد اعتماد می‌کنند و در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری دارند و پس از مدتی نهادهای نظارتی و قوه قضائیه مانع ادامه کار آنها می‌شوند، اما به دلیل همان روابط و ملاحظه‌کاری‌ها و رو در بایستی‌ها قدرت حل و فصل سریع آن را ندارند و در این میان مردم دچار خسارت می‌شوند که نمونه این قضیه ماجرای پدیده شاندیز، موسسه ثامن الحجج و موسسه میزان است که هزاران سهامدار سرگردان شده‌اند.

مطهری ادامه داد: از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر کشور و قوه قضائیه می‌خواهم که هرچه سریع‌تر بدون ملاحظه‌کاری به این ماجرا خاتمه دهند، به طوری که حضرت علی(ع) فرموده تنها کسی می‌تواند امر خدا را اقامه کند که از جمله اهل ملاحظه‌کاری و رو در بایستی نباشد. از رئیس‌جمهور هم می‌خواهم که توجه ویژه به موضوع مبارزه با فساد داشته باشد به طوری که تا پیش از انتخابات حداقل راهکار مشخصی ارائه شود.

وی به موضوع آلودگی هوای تهران اشاره کرد و گفت: در مسئله آلودگی هوای تهران اینجانب پیشنهاد می‌کنم که تا زمان اجرای یک برنامه دقیق با مدیریت واحد در این زمینه هر سال در ماه‌های آذر و دی طرح زوج و فرد در تهران اجرا شود تا هوای تهران به شرایط هشدار و اضطرار نرسد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از شهرداری تهران به خصوص معاونت اجتماعی و فرهنگی آن به دلیل همت قوی و برنامه‌ریزی دقیق برای جمع‌آوری معتادان محله هرندی تهران و انتقال آنها به اماکن مناسب و اجرای برنامه‌های تربیتی برای آنها صمیمانه سپاسگذارم و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز به همکاری‌شان با این طرح ادامه دهند.

مطهری تصریح کرد: از صدا و سیما به خاطر اینکه امسال در ایام 9 دی گزارش واقعی‌تر و منصفانه‌تری از حوادث سال 88 ارائه کرد، تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: از رئیس قوه‌ قضائیه می‌خواهم که مسئله ادامه حصر بدون حکم دادگاه را که خلاف اصول 32 تا 37 قانون اساسی است را حل و فصل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس به حادثه شیراز اشاره کرد و افزود: احکام دادگاه حادثه شیراز از نظر اینجانب عادلانه نبود، اگرچه نفس این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران که بالاخره یک گروه فشار وابسته به یک نهاد محاکمه و احکامی برای آنها صادر شد، یک پیروزی و امر مبارکی محسوب می‌شود، اما آنچه که امروز مورد نیاز جامعه ماست، مسئله وحدت است؛ قرآن کریم تفرقه و تشتت را یکی از عوامل 4‌گانه انقراض امت‌ها و جوامع برشمرده است.

مطهری اظهار داشت: این پدیده که اصلاح‌طلبان از شکست دولت اصولگرا خوشحال شوند و اصولگرایان از شکست دولت اصلاح‌طلب خشنود گردند، بلیه‌ای است که کشور ما دچار آن شده است.

وی با بیان اینکه سیاست حصر برای کشور ما سم مهلکی است، گفت: آقای احمدی‌نژاد با هدف حصر آقای هاشمی‌رفسنجانی در مسند ریاست‌جمهوری نشست، اما دیدیم که نه تنها نتوانست این کار را انجام دهد، بلکه کشور را با مشکلات جدی نیز مواجه کرد؛ اینجانب در ابتدای دولت روحانی به وی پیغام دادم که برای ایجاد وحدت در کشور یکی از وزرای موفق دولت گذشته را در کابینه قرار دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همه به یاد داریم که وحدت کلمه ترجیع‌بند کلام امام بزرگوارمان بود. کشور را همه باید با هم اداره کنیم و سیاست حصر را که منجر به بی‌اخلاقی‌ها و بی‌دینی‌ها می‌شود را کنار بگذاریم که امروز مشکل اساسی کشور ما کمبود تقوا و اخلاص است، همان چیزی که بارها مورد تأکید امام و مقام رهبری قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
    0 0
    وضع هر گونه مجازات براي آل وهاب نبايد به زيان منافع ملي و ضرر شيعيان عربستان باشد . حذف ويزا و يا سختگيري در دادن آن فقط براي شيعيان عربستان كه مشتاق سفر به ايرانند ايجاد زحمت خواهد كرد و براي دولت سفاك سعودي ، ايجاد خشنودي . آقاي مطهري هم بهتر است خود را از اظهار نظر در مسائل سياسي و فرهنگي كنار بكشند و بفكر جناح بازي هايشان باشند اينطور نظام متحمل خسارت كمتري خواهد شد . فرق پيشنهاد ايشان با حمله به سفارت عربستان چيست ؟