معاون ترویج وزیر جهاد کشاورزی گفت: بسته‌های اقتصاد مقاومتی در معرفی نمونه‌های ملی و گیاهان استراتژیک مورد توجه بوده و برای سال آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه داریم.

بسته‌های اقتصاد مقاومتی در معرفی نمونه‌های ملی و گیاهان استراتژیک مورد توجه بوده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، کاظم خاوازی ظهر امروز در همایش تولیدکنندگان و بهره‌برداران نمونه سال 94 (سی‌‌ویکمین دوره معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی) که در سالن همایش‌‌های هتل پارس برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 5 سال است که خراسان رضوی جزو نمونه‌های ملی حوزه کشاورزی بوده و رقابت در این عرصه بسیار سخت بوده و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عملکرد بسیار مطلوبی در این عرصه داشته است.

وی افزود: بسته‌های اقتصاد مقاومتی در معرفی نمونه‌های ملی و گیاهان استراتژیک مورد توجه بوده و برای سال آینده نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این رابطه داریم.

رئیس سازمان تات وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بحث گندم و کلزا 4 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشتیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه به بحث آب و خاک کمتر توجه شده و در برنامه‌های سال 95 وزارت جهاد کشاورزی این موضوع به صورت ویژه لحاظ شده است.

خاوازی تصریح کرد: در بحث نمونه‌ها رکوردهای بالاتر هم در نمونه‌های ملی بود که به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی رد شدند و در اصول کاریبه منابع آب و خاک و بهداشت توجه ویژه‌ای داریم.

وی تأکید کرد: خراسان رضوی سبغه زیادی در نوغان‌داری دراد و این مهم در برنامه کاری سال 95 وزارتخانه لحاظ شده و یکی از مباحث مهم نمونه‌های سال آینده کشاورزی حفاظتی و کشت نشایی بوده و این دو مهم در رشته‌های تحصیلی کشاورزی مدرسه‌ای و دانشگاهی اضافه می‌شود.

معاون ترویج وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در کل کشور 8 میلیون هکتار خاک داریم، عنوان کرد: از این میزان 1.2 میلون هکتار آن بدون محدودیت است و در مابقی محدودیتی وجود دارد، اما در خراسان رضوی این محدودیت نیست و در بازدیدهای صورت گرفته برنامه‌ریزی مطلوب این استان مشاهده شد.

خاوازی گفت: کشاورزان برتر باید به الگوهای ملی و استانی تبدیل شوند و در این راستا مراکز و کانون‌های یادگیری راه‌اندازی می‌شوند و در قالب شاخصه‌ای تخصصی این گروه‌ها معرفی می‌شوند.

وی افزود: در شاخص‌های کلی حدود 3.5 برابر و در بخش باغبانی حدود 8.5 برابر تفاوت وجود دارد و باید بیشتر به بحث آموزش و ترویج پرداخته شود تا تمام اهداف ترسیم شده وزارتخانه محقق شود و در این رابطه نیز خراسان رضوی به عنوان استان پیشرو بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.