عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه قوه قضائیه پرونده کرسنت را باید با جدیت رسیدگی کند، گفت: قراردادهای جدید نفتی برای کشور بسیار نگران‌کننده است.

قوه قضائیه پرونده کرسنت را با جدیت رسیدگی کند/ قراردادهای جدید نقتی بسیار نگران‌کننده است

به گزارش قدس آنلاین ،سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس،‌ در خصوص پرونده کرسنت، اظهار داشت: موضوع کرسنت یک مسئله ملی برای کشور بوده که چند ده میلیارد دلار به ضرر کشور و منافع ملی تمام شده است. وقوع جرم نیز در این موضوع مسجل است.
وی افزود: ضرورت دارد که قوه قضائیه به صورت جدی به پرونده کرسنت پرداخته و آن را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد همچنین نتیجه آن را به استحضار ملت ایران برساند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اکنون در همه محافل پیرامون موضوع پرونده نفتی کرسنت بحث و گفت‌وگو می‌شود و بلاتکلیف بودن آن نیز به هیچ عنوان به صلاح کشور و ملت نیست.
نقوی حسینی در خصوص قراردادهای جدید نفتی انعقاد شده خاطرنشان کرد: پیرامون این قراردادها در ماه‌های اخیر مباحث زیادی مطرح شده است. مطابق نظر کارشناسان و متخصصان این قراردادها بسیار نگران کننده است.
وی با بیان اینکه برخی قراردادهای جدید تعهدات چند ده ساله برای جمهوری اسلامی ایران به بار می آورد تاکید کرد: این مسئله نگرانی حوزه کارشناسی نفت را برانگیخته است. همچنین مراجعاتی نیز از دانشگاه‌ها و کارشناسان و متخصصان حوزه نفت وجود داشته که اظهار نگرانی شدید در این خصوص می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: قراردادهای جدید نفتی باید به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کرده و مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. همچنین باید همه جوانب آن سنجیده و به تصویب مجلس برسد؛ هرچند تاکنون چیزی برای بررسی و تصویب در این زمینه به مجلس ارائه نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.