شهردار منطقه ثامن مشهد از تشکیل کمیته آسیب‌شناسی و گردهمایی ویژه برای پیگیری امور زائران در مشهد خبر داد.

کمیته آسیب‌شناسی ویژه برای پیگیری امور زائران در مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان، حمید ضمیری اظهار کرد: با توجه به حضور میلیونی شیفتگان اهل بیت(ع) در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی و اهمیت رسیدگی به امور زائران و مجاوران، کمیته آسیب‌شناسی و گردهمایی ویژه برای پیگیری امور زائران در منطقه ثامن مشهد تشکیل شده است.

وی با اشاره به تشکیل «کمیته آسیب‌شناسی جهت پیگیری امور مربوط به زائران و مجاوران پیرامون حرم مطهر رضوی» در منطقه ثامن مشهد اظهار کرد: با توجه به تشرف سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر داخلی و خارجی به شهر مشهد و اقامت عمده آنان در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، بنا بر سیاست مسوولان استانی و شهری، کمیته‌ای تشکیل شد تا در جهت رفاه و آسایش بیشتر زائران در این نقطه مهم از شهر گام بردارد.

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: در همین راستا، عزم مسوولان برای تشکیل این کمیته با عنوان «کمیته آسیب شناسی و رفع ناهنجاری‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی» بوده است و بر همین اساس این کمیته در بهار 84 با حضور مسوولان شهری در راستای رسیدگی به کلیه امور مربوط به زائران و شناسایی و رفع مشکلات پیش روی مهمانان امام هشتم(ع) در قالب کارگروه‌های متعدد، تشکیل جلسه داد.

ضمیری عنوان کرد: تاکنون بیش از 180 جلسه برگزار شده و بالغ بر 584 مصوبه نیز در موضوعات متعدد به تصویب این کمیته رسیده که بیش از 70 درصد از این مصوبات اجرایی و مابقی مصوبات نیازمند آیین‌نامه و شیوه نامه‌های خاص می‌باشد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این کمیته ادامه داد: مواردی همچون ایجاد و افزایش تعامل و هماهنگی دستگاه‌های خدماتی و انتظامی در بافت، شناسایی مشکلات و راهکارهای رفع آنها، پیشگیری از وقوع جرم، تسهیل در امر زیارت برای همه عاشقان به اهل بیت(ع) و رفاه و ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با اقامت زائران از جمله مواردی است که در جلسات کمیته آسیب‌شناسی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

شهردار منطقه ثامن مشهد اضافه کرد: موارد متعددی همچون راه‌اندازی اورژانس سیار، نانوایی سیار، افزایش سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها، احیای امر به معروف و نهی از منکر و فعالیت‌های فرهنگی مناسب با حوزه حرم مطهر رضوی به مرحله اجرا رسیده است.

ضمیری با اشاره به اعضای این کمیته بیان کرد: اعضای اصلی این کمیته شامل فرماندار مشهد به عنوان رییس جلسه، رییس مجتمع قضایی ثامن، نماینده آستان قدس رضوی، فرماندهی انتظامی منطقه ثامن، فرماندهی راهور مشهد، رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد، رییس اداره اماکن، رییس بهداشت منطقه، بسیج منطقه ثامن، مرکز اجرایی امر به معروف و نهی از منکر ثامن و دیگر دستگاه‌های مرتبط می‌باشند.

گفتنی است؛ جلسات «کمیته آسیب شناسی و رفع ناهنجاری‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی» هر دو هفته یکبار در منطقه ثامن برگزار و در خصوص مسایل مرتبط با منطقه به ویژه مناسبت‌های تقویمی هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.