امام جمعه موقت تهران گفت: انقلاب اسلامی ایران وعده الهی را مبنی بر جهانی شدن دین اسلام تحقق بخشید.

صدیقی: انقلاب اسلامی تحقق وعده جهانی شدن اسلام بود

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در سی و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های چله انقلاب که هم‌زمان با یادواره شهید ناصری در فرهنگسرای غدیر مشهد برگزار شد اظهار داشت: دین اسلام نه تنها برای عرب 1400 سال پیش که به تعبیر قرآن کریم نجات‌بخش تمامی نسل‌های آینده است و انقلاب اسلامی ایران وعده الهی را مبنی بر جهانی شدن دین اسلام تحقق بخشید.

وی افزود: جهانیان در عطش معرفت و تعالی روحی به سر می‌برند و از استکبار سراب دریافت می‌کنند و تشنه‌تر می‌شوند در حالی که ایران به برکت اسلام ناب محمدی در حال توسعه انقلاب خود و صدور آن به خارج از مرزهای کشور است.

صدیقی با اشاره به لزوم پاسداشت شهدای بدون مرز تصریح کرد: شهدا بر ما حجت هستند و حجاب زینبی بانوان جامعه ما حمایت از خون شهدای بزرگ اسلام است.

وی ادامه داد: وعده‌های امام خمینی(ره) در زمان نهضت خود به وقوع پیوست، ایشان فرمودند شاه باید برود در حالی که بسیاری از انقلابیون و احزاب باور نداشتند شاه با آن همه حمایتی که توسط کشورهای استکبار جهانی می‌شود چگونه خواهد رفت؟ از سوی دیگر امام خطاب به گورباچف فرمودند من صدای شکستن استخوان‌های کمونیسم را می‌شنوم و چند ماه بعد کمونیسم شوروی فروپاشید.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: وعده سوم امام غلبه مستضعفان بر استکبار و نظام سلطه بود که به حقیقت پیوست؛ 37 سال پیش به جرم انقلاب از سوی شرق و غرب مورد هجوم قرار گرفتیم و امروز انقلاب ما در خارج از مرزهای ایران در حال گسترش است.

صدیقی افزود: دیروز برای گرفتن مرزهای خودمان می‌جنگیدیم و امروز جوانانمان در افغانستان، سوریه و عراق خون خود را نثار اسلام و حمایت از مظلومان می‌کنند و حتی در آفریقا نیز شهید می‌دهیم و شهید ناصری پیشگام صدور انقلاب و شهادت به کشورهای دیگر بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی در آمریکا تنها 2 مسجد وجود داشت اما امروز به برکت صدور انقلاب به کشورهای جهان، در آمریکا بیش از 2 هزار مسجد وجود دارد.

صدیقی عنوان کرد: در زمان رژیم شاهنشاهی اگر کسی برای امام حسین(ع) در ایران عزاداری می‌کرد عمال انگلستان مانع آنها می‌شدند اما امروز در لندن بیش از 60 پایگاه مذهبی و عاشورایی داریم و در ایام عاشورا بیش از هزار بانوی محجبه انگلیسی به همراه مردان در خیابان‌های لندن شعار سر داده و امام حسین(ع) را مدح می‌کنند.

وی افزود: وقتی زنگ انقلاب نواخته شد جهانیان به این فکر افتادند که عادلانه نیست اقلیتی مانند آمریکا برای اکثریت جهان فرمانروایی و ظلم کند به همین علت بیداری مردم در سراسر جهان شکل گرفت و امروز در جای جای جهان نوای انقلاب را می‌شنویم.

صدیقی بیان کرد: امروز حزب الله با رهبری یکی از بهترین رهبران، پوزه اسرائیل را به خاک مالیده و راهی نو در انقلاب عملی کرده است؛ تعداد زیادی مسیحی هم اکنون در حزب الله عضویت دارند و امروز  تمامی جهان زیر پرچم رهبر انقلاب اسلامی علیه استکبار منتظر فرمان هستند تا اسلام را به تمام جهان نفوذ دهند.

وی تصریح کرد: ستون فقرات انقلاب ما صدور اسلام ناب محمدی به جهان تحت لوای رهبرمعظم انقلاب است همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد اگر نفوذ آن روز سخنان و صلابت ایشان نبود کشور ایران 8 سال زیر سخت‌ترین فشار ناشی از جنگ تاب نمی‌آورد.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیشرفت‌های علمی کشور ایران با اتکا به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شد و رهبرمعظم انقلاب اسلامی آن را به حد اعلای خود رساندند و امروز با تشکیل جامعه المصطفی در بیش از یکصد کشور جهان سفیر اسلام و انقلاب دارند.

وی با اشاره به علت شکل گیری گروهک‌های تروریستی به نام اسلام تصریح کرد: وقتی دشمن دید انقلاب اسلامی بدون جنگ و توسل به زور در تمام دنیا در حال نفوذ است تنها راه خراب کردن وجهه اسلام را تشکیل گروهک‌های تروریستی دانست که به نام اسلام انسان می‌کشند اما خشونت‌های فجیع آنها در حقیقت آبروی خودشان را برد و آنها را در منظر جهانیان رسوا ساخت.

صدیقی خاطرنشان کرد: بیکاری در کشور ما بیداد می‌کند در حالی که در دوران پساتحریم مسئولان مملکت به خرید هواپیماهای خارجی روی آورده‌اند و چرخ تولید از حرکت باز ایستاده است و کارخانه‌های خارجی آباد شده‌اند.

وی ادامه داد: برخی شعار امام خمینی(ره) را از یاد برده‌اند؛ شعار ایشان همواره امامت و ولایت فقیه بود به همین علت بر پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید ویژه‌ای داشتند.

صدیقی با اشاره به انقلاب پابرهنگان که مدنظر امام خمینی(ره) بود تصریح کرد: امام خمینی(ره) در این نهضت خود بیشترین توجه را به مستضعفان جامعه داشتند و این انقلاب جایی برای لیبرال‌ها و ثروت‌اندوزان نداشت و این حمایت از مظلومان بود که سبب صدور انقلاب به سایر کشورها و ترس و وحشت استکبار جهانی شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مشاهده کردند که دولت توجهی به قشر مستضعف جامعه ندارد به همین علت شخصاً عده‌ای را مامور ساماندهی حاشیه شهر کردند و خوشبختانه شهردار مشهد در این زمینه از رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروی کرده است.

صدیقی با اشاره به وظیفه مردم در انتخابات پیش رو تصریح کرد: در این انتخابات اگر دقت نکنیم کسانی سرکار می‌روند که از قشر مظلوم و پابرهنه جامعه حمایت نمی‌کنند؛ مردم عزیز ایران هرگز نباید مجلس ششم و پناهندگی به آمریکا، فتنه 78 و فتنه 88 را از یاد ببرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی قیام در برابر شاه نبود بلکه مبارزه‌ای علیه کفر جهانی بود افزود: در حادثه مدرسه فیضیه قم که خون نخستین شهدای طلبه بر زمین جاری شد یکی از افراد خالص و مخلص دین که مورد عنایات ویژه حضرت امام حسین(ع) قرار گرفته بود؛ هادی ابهری تعریف می‌کرد که در آن لحظه خداوند چشم باطن وی را گشود و در یک آن، تمام لشکر کفر در برابر تمام اسلام را مشاهده کرد.

وی افزود: روزی که امام در مدرسه فیضیه سخنرانی داشتند خطاب به شاه فرمودند کاری نکن که از کشور بیرونت کنند، در آن روز مردم از این سخن شگفت زده شدند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) بیان کردند که نه تنها این انقلاب ایران را دگرگون ساخت بلکه این قرن باید قرن غلبه مستضعفان جهان بر استکبار باشد و در حقیقت انقلاب ما، انقلاب عقاید و فرهنگ بود.

صدیقی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) شعار ولایت  و امامت را سرلوحه خود قرار داده بودند؛ ولایت به معنای سلطنت نیست بلکه در حقیقت تفقد و دلبری از مستضعفان جهان است و شعار بعدی ایشان حمایت از مظلومان جهان بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر چه ملت مظلوم فلسطین شیعه نیستند اما امام آن قدر به این ملت اهمیت دادند که فرمودند: «مسئله فلسطین مسئله اسلام است» و امروز حمایت ما از فلسطین سبب شده غده سرطانی اسرائیل کنترل شود و گرنه این رژیم غاصب تمام دنیا را تصرف کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.