شهردار مشهد گفت: امیدواریم بتوانیم در یک بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله خطوط چهارگانه قطار شهری مشهد را به بهره‌برداری برسانیم.

تمام خطوط قطار شهری مشهد در یک بازه ۵ تا ۶ ساله به بهره برداری می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با توسعه خط یک قطار شهری مشهد، اظهار داشت: توسعه خطوط قطار شهری خدمتی بزرگ در جهت ارائه حمل و نقلی پاک، ایمن و سریع به زائران و شهروندان مشهدی است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در یک بازه زمانی 5 تا 6 ساله خطوط چهارگانه قطار شهری مشهد را به بهره برداری برسانیم.

شهردار مشهد با اشاره به سودآوربودن سرمایه گذاری در پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه‌های خطوط قطار شهری مشهد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) است که از امکانات و تخصص بالایی برخوردار است.

مرتضوی در رابطه با میانگین ظرفیت جابه جایی مسافر قطارشهری مشهد گفت: در حال حاضر خط یک قطار شهری با 40 واگن روزانه 150 هزار مسافر را جابه‌جا می‌کند که با وارد شدن واگن‌های جدید به حدود 250 هزار نفر در روز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: با تکمیل و افتتاح خطوط جدید قطار شهری نوعی هم‌افزایی صعودی در میانگین جابه‌جایی مسافران ایجاد می‌شود و امیدواریم با یک برنامه ریزی مدون بتوانیم حدود یک میلیون 500 هزار نفر را در روز جابه‌جا کنیم.

مرتضوی با تاکید بر ضرورت اتصال مبادی ورودی و خروجی شهر به قطار شهری گفت: با احداث و بهره‌برداری مجموعاً 48 کیلومتر مسیر ریلی برای قطار شهری مشهد این مهم به طور کامل اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.