رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، گفت: در بیش از ۱۰۰ شهرک صنعتی که زیرساخت هایش آماده شده است، هنوز حتی یک واحد صنعتی مستقر نشده است.

 ۱۰۰ شهرک صنعتی، بدون استفاده

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، علی یزدانی شامگاه امروز(یکشنبه) در سیزدهیم جشنواره «تولید ملی، افتخار ملی» در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما، افزود: باید دولت و فعالان بخش خصوصی تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم شهرک های صنعتی را رونق و بهره وری سرمایه گذاری انجام شده را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه اکنون بیش از 940 واحد و شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، ادامه داد: همچنین بیش از 750 شهرک و ناحیه صنعتی نیز در مرحله واگذاری زمین قرار دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در مجموعه این شهرک ها و نواحی صنعتی، حدود 120 شهرک بیشترین واگذاری ها و حق انتفاع را دریافت می کند.
وی با تاکید بر جلوگیری از افزایش قیمت ها در شهرک های صنعتی گفت: در سال آینده در تعامل با فعالان اقتصادی بدنبال این هستیم که قیمت ها را افزایش ندهیم زیرا معتقدیم افزایش قیمت ها هیچ نفعی برای توسعه کشور در شهرک های صنعتی ندارد.
یزدانی، یکی از مشکلات فعالان بخش خصوصی در شهرک های صنعتی را جرائم واحدهای صنعتی ذکر کرد و گفت: برنامه ریزی شده است که بخشی از این جرائم در شهرک ها و صنایعی مشخص، بخشیده شود.
وی همچنین از ایجاد صندوق ضمانت صنایع کوچک خبر داد و گفت: این صندوق می تواند بدون دیوانسالاری های سیستم بانکی (بروکراسی ها) 30 تا 50 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر کند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، سرمایه این صندوق را یک هزار میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این صندوق می تواند تا پنج برابر منابع خود ضمانت نامه صادر کنند.
یزدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی اگر قرار است تحولی در کشور رخ دهد باید به همت فعالان اقتصادی و کارآفرینان در قالب تشکل ها اتفاق بیافتد.
وی با اشاره به بزرگ بودن ساختار دولت گفت: بیش از 80 درصد منابع عمومی وصولی امسال، در قالب اعتبارات هزینه ای صرف شده است.
وی با تاکید بر اینکه توسعه ساختارها در بخش دولتی به هیچ وجه مفهومی ندارد، افزود: نشست با فعالان اقتصادی می تواند بعنوان بازوانی قوی در کنار دولت ایفای نقش کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در پسابرجام، دولت مصمم به خروج از رکود، ایجاد رونق، جذب سرمایه و تشویق سرمایه گذار داخلی است و به گفته رئیس جمهوری، برجام دوم به دست فعالان اقتصادی و با حمایت دولتمردان باید رقم بخورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.