گرد و خاک که از عصر شنبه مهران و بخش هایی از استان ایلام را در بر گرفت؛ صبح یکشنبه شعاع دید افقی را در این شهرستان مرزی به ۵۰۰ متر کاهش داد.

ریزگردها دید افقی در مهران را به ۵۰۰ متر کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس هواشناسی مهران گفت: میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به 500 متر رسیده که 9 هزار و 500 متر از وضعیت دید در هوای استاندارد و سالم کمتر است و نشان از آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی دارد.
علی محمدیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش سرعت باد در کشور عراق و انتقال گرد و خاک به سمت مرزهای کشورمان افزود: پیش بینی می شود ریزگردها تا روز دوشنبه در آسمان مهران باقی بماند.
شبکه بهداشت و درمان مهران نیز با توجه به شرایط نامساعد و آلودگی شدید هوا، از بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان خواست از منازل خارج نشوند و از تردد غیرضروری در فضاهای آزاد خودداری کنند.
ساکنان شهرستان گرمسیری مهران با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق بیش از سایر مناطق استان ایلام با این پدیده رو به رو هستند و این معضل مشکلات متعدد برای آنان ایجاد کرده است.
آلودگی هوا و پدیده ریزگردها روز یکشنبه باعث تعطیلی تمام مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه های استان ایلام شد و فعالیت ادارات و نهادهای این استان نیز با 2 ساعت تاخیر آغاز می شود.
شهرستان گرمسیری مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام و در مسیر ایلام – دهلران واقع شده و از غرب با کشور عراق هم مرز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.