یک روزنامه آمریکایی نوشت: مقام‌های سعودی همزمان با بسیج نیروهای خود در مرز با یمن در هنگامه دوران سخت مالی ناشی از کاهش بهای نفت، هزینه بالای حفظ رهبری استبدادی مصر و پشتیبانی از شورشیان در نبرد داخلی سوریه را نیز متحمل شده‌اند.

حملات زمینی انصارالله کشنده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»در گزارشی با اشاره به «خطر مبارزین یمنی علیه نیروهای عربستانی در مرزهای مشترک بین دو طرف» نوشت: هزاران نیروی عربستانی در امتداد مرزها برای متوقف کردن حملات با حملات راکتی و تهاجم زمینی کشنده مبارزین یمنی (حوثی‌ها) استقرار یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، مبارزین یمنی صد‌ها نظامی سعودی را در نبردی که بزرگترین چالش این سال‌ها است کشته و دستگیر کرده‌اند و هزاران راکت و خمپاره نیز به مناطق مختلف شهر نجران با جمعیتی چند صدهزار نفری در جنوب عربستان و تنها چند مایل دور از کوهستان‌های شمالی یمن اصابت کرده است.

سرلشگر «سعد علیان» فرمانده نیروهای عربستان در مرزهای جنوبی که یگان تحت هدایتش بیش از 20 هزار نیرو دارد، در این زمینه گفت که درگیری‌های مرزی منجر به واکنش‌های زمینی و هوایی ائتلاف عربستان سعودی در نبرد علیه یمن در سال گذشته شده است؛ نبردی که در سرتاسر مرز با تبعات سنگین گسترش یافته است.

این فرمانده عربستانی در گفت‌‌وگو در مقر فرماندهی خود در ادامه افزود: «تنها در هفته گذشته 10 نفر از نیروهای من به دست شبه نظامیان در مرز کشته شدند. برخی از آن‌ها در عملیات اختفا و با شیوه‌ای بی‌رحمانه کشته شدند.»

واشنگتن پست در ادامه با اشاره به حملات کشنده نیروهای حوثی و حملات آن‌ها با راکت‌های «کاتیوشا» و «گراد» که منجر به انتقال اهالی منطقه به مکان‌های امن‌تر شده است، نوشت: «به واسطه این حملات فرودگاه نجران به خاطر درگیری‌های موجود بر پروازهای غیرنظامی بسته شده است.»

یکی از اهالی منطقه نیز با توصیف حملات کشنده مبارزین حوثی گفت: «این حملات ناگهانی هستند و شما در برابر آن‌ها هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.»

این روزنامه آمریکایی در خاتمه با اشاره به مشکلات عربستان در جبهه‌های مختلف همزمان با افت قیمت نفت نوشت: «درگیری‌های یادشده در بحبوحه موج حملات در عربستان از سوی داعش چون حمله انتحاری در اکتبر که باعث کشته شدن یک نفر در مسجد نجران شد، صورت گرفته است. مقام‌های سعودی علاه بر این، مجبور به بسیج بسیاری از نیروهای خود در مرز با یمن در هنگامه دوران سخت مالی ناشی از کاهش بهای نفت و متحمل شدن هزینه بالای حفظ رهبری به طور فزاینده استبدادی مصر و پشتیبانی از شورشیان در نبرد داخلی سوریه هستند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.