قدس آنلاین - لرستان: در راستاي مبارزه با پديده شوم قاچاق بايد از توان دستگاه هايي که مطابق قانون وظايفي بر عهده آنها گذاشته شده به منظور پيشگيري از قاچاق در ابعاد فرهنگي و اجتماعي و نهادينه کردن فرهنگ مصرف کالاهاي داخلي و کالاهاي مجاز وارداتي استفاده شود

ضرورت کار فرهنگي براي پيشگيري از قاچاق کالا

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، جانشين فرماندهي انتظامي استان،درجلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به پديده شوم قاچاق ، آگاهي بخشي به جامعه را در اين خصوص از وظايف بخش فرهنگي کشور دانست و گفت:براي پيشگيري از اين معضل ، کار فرهنگي، جايگاه ويژه اي دارد.

 سرهنگ"علي احمدي تبار آگاهي بخشي به جامعه را از وظايف بخش فرهنگي کشور دانست و افزود: لازم است که با نهادينه سازي، نسبت به معضلات اين پديده شوم در جامعه فرهنگ سازي شود.

جانشين فرماندهي انتظامي لرستان،افزود: با توجه به سوابق فرهنگ سازي صورت گرفته در بخش هاي مختلف، مي توان جامعه را نسبت به عواقب ناشي از استفاده از کالاي قاچاق آگاه کرد.

احمدي تبار به نگاه ويژه فرهنگ سازي بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: توجه مقام معظم رهبري در بحث حضور دستگاه هاي فرهنگي در امر مبارزه با قاچاق، اعضاي کارگروه فرهنگي – اجتماعي را بر آن داشت تا با استفاده از ظرفيت هاي فرهنگي کشور در اين رابطه گام بر دارند.

وي بخشي از تقاضاهاي افراد در جامعه را کاذب و تجويز تبليغات رسانه اي دانست و گفت: استفاده از برندها و مدهاي روز نشان دهنده آن است که بخشي از نياز بازار را ديگران و از طريق رسانه ها براي مردم کشور ما برنامه ريزي و فرهنگ سازي مي کنند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان، گفت: افراد بدون اينکه به عواقب اقتصادي و فرهنگي خريد اجناس قاچاق توجه کنند اقدام به فروش ، خريد و حتي تشويق سايرين به خريد اين نوع اجناس مي کنند.

وي به نقش ائمه جمعه در تقبيح قاچاق اشاره کرد و گفت: ائمه جمعه مي توانند در اين راستا به نقش تبليغي خود عمل کرده و نسبت به برحذر داشتن مردم از خريد کالاي قاچاق اقدام کنند.

وي در پايان تصريح کرد:هر چند قاچاق کالا ،داراي آثار زيان بار زيادي است و براي درک و شناخت تأثيرات آن بر روند امنيت در محيط جامعه لازم است تمامي آنها مورد تحليل قرار گرفته و روابط متقابل آنها را بررسي ،تا تهديدات واقعي بر امنيت جامعه آشکار شود ،لذا نتايج حاصل از آثار عمده قاچاق کالا و ميزان تخريب آن، بر ابعاد امنيت اجتماعي هم مي تواند اثر گذار باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.