۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 355300

نتایج یک بررسی در استرالیا نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۰ میلادی نرخ مصرف متامفتامین در این کشور سه برابر شده است.

رشد ۳ برابری مصرف متامفتامین‌ در استرالیا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،به رغم اقدامات مقامات استرالیایی برای مقابله با مصرف متامفتامین، بررسی‌ها حاکیست تعداد افرادی که در این کشور به طور مرتب از این مخدر استفاده می‌کنند رشد سه برابری داشته است.

مصرف ماده مخدر متامفتامین در استرالیا بحران عمومی برای سلامت به حساب می‌آید و مقامات این کشور منابع قابل توجهی را برای مقابله با این مشکل در نظر گرفته‌اند. همچنین با وجود دستگیری خریداران و فروشندگان این ماده مخدر، قیمت آن رو به کاهش است و تعداد فزاینده‌ای از جوانان استرالیایی به مصرف آن روی آورده‌اند.

همچنین به رغم آنکه مصرف متامفتامین به شکل پودر به نصف کاهش یافته، استفاده از شکل کریستال آن از 20 درصد در سال 2010 به 50 درصد در سال 2013 افزایش یافته است.

پرفسور «لوئیسا دگنهارت» از مرکز ملی تحقیقات الکل و مواد مخدر دانشگاه نیوساوث ولز گفت: افزایش تعداد مصرف کنندگان متامفتامین حاکی از ضرورت توجه به مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، بررسی اطلاعات موجود در مراکز درمانی این کشور نشان می‌دهد بیش از نیمی از 268 هزار مصرف کننده دائم متامفتامین‌ به این مخدر وابسته هستند و بیشتر آنان 15 تا 24 سال سن دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.