۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 355860

استرالیا امروز چهارشنبه به طور رسمی پس از اجرایی شدن برجام تحریم های خود علیه جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

استرالیا تحریم ها علیه ایران را برداشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، استرالیا به دنبال برداشته شدن تحریم های قدرت های بزرگ علیه ایران و با توجه به تایید سازمان ملل مبنی بر اینکه تهران گام های لازم را در جهت اجرایی شدن برجام برداشته است تحریم ها علیه ایران را برداشت.
مقام های استرالیایی به دنبال تغییرات ایجاد شده اعلام کردند که تجار و بازرگانان این کشور برای معاملات بالای 20 هزار دلار استرالیا (معادل 14 هزار و 436 دلار آمریکا) نیازی به مجوز ندارند و این شامل تجار ایرانی نیز می شود.
بخش امور خارجه و تجارت استرالیا امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: این کشور تحریم هایی را که از سال 2008 و به دنبال برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ایران به طور خودکار علیه این کشور وضع شده بود برداشته اما برخی تحریم های غیرهسته ای هنوز به قوت خود باقی است.
برخی تحریم ها علیه ایران شامل محدودیت در انتقال کالاهای حساس، سلاح و موشک های بالستیک و برخی افراد و نهادها همچنان باقی است.
آمریکا و کشورهای دیگر به طور رسمی تحریم های بانکی، فولاد، حمل و نقل و دیگر تحریم ها علیه ایران را در ژانویه سالجاری برداشته اند از جمله دسترسی به بازار جهانی نفت که از پنج سال پیش بسته شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.