۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 356561

به تازگی شایعاتی در خصوص تولید هدست AR اینتل منتشر شده است که خبر از نوعی فناوری واقعیت مجازی، دارای تکنولوژی درک سه بعدی احساسات واقعی می دهد.

هدست AR اینتل، یک نابغه ی تمام عیار

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، به تازگی اخباری غیر رسمی منتشر شده است که نشان می دهد، کمپانی اینتل در صدد تولید تکنولوژی هدست AR با فناوری درک سه بعدی احساسات واقعی می باشد.

به گفته ی وال استریت ژورنال، هدست AR جدید اینتل می تواند قوی ترین محصولی باشد که در زمینه ی واقعیت مجازی تولید شده است.

تکنولوژی درک سه بعدی احساسات، پیش از این نیز توسط کمپانی اینتل به صورت محدود به کار گرفته شده است. این تکنولوژی قادر به اندازه گیری عمق اجسام و خواندن حرکات سریع آن ها می باشد.

بهره گیری از تکنولوژی درک عمق می تواند باعث شود که کاربر نقشه ی بهتری از محیط اطراف را ببیند و بدین ترتیب باز کردن تعدادی از امکانات در محیط AR آسان تر خواهد بود. با استفاده از این تکنولوژی، کاربر می تواند به آسانی در اتاق حرکت کند و دیگر برای مشاهده ی محیطی واضح تر، نگرانی نداشته باشد.

البته برخی از هدست های AR نیز مانند هدست های VR می باشند و تنها لازم است که کاربر به یک نقطه ی خاص نگاه کند و نمی تواند به صورت مجازی، انتخاب مواردی را که می خواهد، تجربه کند.

تکنولوژی درک سه بعدی احساسات، رسیدن به هدف مورد نظر کاربر در یک محیط خاص و دسترسی به انتخاب هایی که دوست دارد، را با یک حرکت دست فرآهم می کند. مشابه این تکنولوژی را مایکروسافت در هدست واقعیت مجازی HoloLens خود به کار برده است.

اکنون ظاهرا اینتل قصد دارد که یک هدست AR با تکنولوژی سه بعدی درک احساسات واقعی را طراحی کند و توسعه دهد. ظاهرا این کمپانی تولید کننده ی تراشه قرار است که تولید کننده ی بعدی هدست واقعیت مجازی در دنیا باشد.

البته این شرکت برای راه اندازی هدست VR مبتنی بر گوشی های هوشمند دارای تکنولوژی درک احساسات، با شرکت IonVR همکاری کرده است.

IonVR هدست خود را در نمایشگاه CES 2016 به نمایش گذاشت و نشان داد که تکنولوژی سه بعدی درک احساسات چگونه می تواند در گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.