۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 356741

وزیر امورخارجه عربستان سعودی بار دیگر ضمن مداخله در امور داخلی سوریه، کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور قانونی این کشور را خواستار شد.

اسد باید از قدرت کنار رود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه باید در آغاز روند انتقال سیاسی از قدرت کناره گیری کند نه در پایان آن.

 
به گزارش النشره، بر اساس این گزارش وزیر خارجه سعودی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص رابطه با لبنان و تحویل سلاح به ارتش این کشور گفت: عربستان محموله تسلیحات را از فرانسه دریافت خواهد کرد.
 
وی در همین راستا تصریح کرد:این محموله در اصل به خاطر ارتش لبنان و در قالب کمک ۳ میلیارد دلاری به ارتش این کشور سفارش داده شده بود اما پس از ایجاد بحران در روابط ریاض و لبنان، عربستان از تحویل آن به لبنان منصرف شد.
 
عادل الجبیر همچنین در خصوص میزان تولید نفت عربستان نیز اظهار داشت: درخواست مردم مبنی بر کاهش تولید نفت در شرایطی که رقبا در حال افزایش آن هستند، غیر واقعی است و ریاض سهم خود را در بازار نفت حفظ می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    روسیه ادعای مسلمانی نمی کند ازمظلومان ومسلمانان دفاع می کنند ولی عربستان سعودی وقطر وترکیه ادعای مسلمانی می کنند دست به هرجنایات می زنند. 99 درصد عربستان سعودی وقطر وترکیه عامل اصلی تمام تروریست ها درمنطقه خاورمیانه هستند. حمایت عربستان سعودی وقطر وترکیه ازتروریست ها تجاوز به مسلمانان است. ملت ها ودولت ها کشورعربستان سعودی وقطر وترکیه باید نگاه کنند وشرم کنند. عربستان سعودی و قطر وترکیه جزء کشور مسلمان به رسمیت نمی شناسیم عربستان سعودی و قطر و ترکیه مانند آمریکا وانگلیس و رژیم کودک کش صیهیونیستی برای قوانین حقوق بشرهیچ اخترامی نیستند. این اقدام نقض آشکارقانون بین الملل به شمارمی رود و نشان می دهد که عربستان سعودی وقطر وترکیه برای حقوق بشرارزشی قائل نیستند.