قدس آنلاین- ساری- حسین احمدی : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از ساماندهی ۴۸درصد از گلزار شهدای استان خبر داد.

ساماندهی ۴۸درصد از گلزار شهدای مازندران

عباسعلی رضایی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی ، با اشاره به اینکه 13 درصد این گلزارها با 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست  ، افزود : همزمان با هفته شهدا ، ساماندهی گلزار شهدای پنج روستای شهرهای بابل، آمل، سوادکوه و جویبار به بهره برداری می رسد.

وی از اشتغال 95 درصدی فرزندان شاهد استان در دستگاه های دولتی طبق ضوابط قانونی خبرداد   و یادآور شد : هم اکنون 133 فرزند شهید دارای مدرک فوق دیپلم به بالا بیکارند و در راستای برنامه استخدام نیرو در دستگاه های دولتی به کار گرفته می شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه طبق ضوابط قانونی 25 درصد از استخدام نیروهای انسانی در ادارات و دستگاه های دولتی به بنیاد شهید و ایثارگران اختصاص دارد ، فرزندان شاهد مازندران را 5876 نفر اعلام نمود.

رضایی در مورد اشتغال فرزندان جانبازان مازندران هم گفت : 2100 فرزند جانباز و ایثارگر این استان با مدرک تحصیلی فوق دیپلم به بالا بیکارند.

وی مهم ترین برنامه هفته شهید در مازندران را اختتامیه کنگره دو هزار شهید دانش آموز، تجلیل از مادران؛ خواهران؛ همسران و فرزندان دختر شاهد و غرس 10 هزار و 400 اصله نهال به یاد شهدای استان اعلام نمود و افزود : استان مازندران دارای دو خانواده چهار شهید ، 20 خانواده سه شهید و 342 خانواده دو شهید می باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه 175 خانواده شهید مازندران را خانواده هایی تشکیل می دهند که تنها فرزند پسرشان را تقدیم انقلاب نمودند ، یادآور شد : هشت خانواده نیز تنها فرزندشان به شهادت رسیده است.

رضایی تعداد جانبازان استان را 32 هزار و 903 نفر و آزادگان را هم 2365 نفر عنوان نمود و گفت : قشر روحانیون استان نیز با تقدیم 323 شهید با توجه به آمار جمعیتی ، بیشترین تعداد شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.