وزیر جهاد کشاورزی بر بی نیازی کشور به واردات گندم تاکید کرد و گفت در صورت فعالیت در بخش فراوری و صادرات دوباره این محصول، واردات محدود آن زیر نظر دولت انجام می شود.

واردات گندم با محدودیت و ممنوعیت انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمود حجتی» دوشنبه در حاشیه دیدار «آسیلجان مامیتبوک» وزیر کشاورزی جمهوری قزاقستان، گفت: در حال حاضر تعرفه ای را برای گندم منظور نکرده ایم اما واردات گندم در چارچوب عرضه و تقاضا و با محدویت و ممنوعیت مدیریت خواهد شد.
وی افزود: با توجه به پیش بینی تولید و وضع کنونی گندم وارداتی، کشور به واردات این محصول نیازی ندارد زیرا بیش از نیاز داخلی وارد شده است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر گندم امسال ما به دلیل افزایش تولید و واردات نسبت به پارسال رشد قابل توجهی داشته است.
وی تصریح کرد: البته برنامه واردات گندم و فراوری آن توسط صنایع به شکل آرد، ماکارونی، نشاسته و صادرات دوباره آن را به طور جدی دستور کار خود داریم که در صورتی که بتوانیم در این زمینه فعالیت کنیم باید مقداری واردات گندم نیز داشته باشیم.
وی درباره افزایش تعرفه واردات گندم گفت: چهارشنبه هفته گذشته مساله تعرفه ها در دولت نهایی و تصویب شد و اکنون کتاب آن در حال چاپ است و پیش از پایان سال در اختیار مبادی ذیربط قرار می گیرد.
حجتی تاکید کرد گندم جزء کالاهای گروه یک و مشمول قیمتگذاری است و افزود: طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی هرگونه واردات گندم توسط بخش دولتی و خصوصی کنترل می شود تا گندم وارداتی در اختیار جاهایی که مورد نظر دولت است، قرار گیرد.
وی تاکید کرد گندم وارداتی از محصولاتی است که جایگاهی در سطح بازار داخلی ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.