معاون اقتصادی شهردار مشهد از انتشار ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت برای انجام پروژه های شهری خبر داد.

انتشار ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا محمدرضا مزجی در نشست خبری افزود: از این رقم؛ پنج هزار میلیارد ریال؛ 27 اسفندماه جاری برای پروژه خط دوم قطارشهری منتشر می شود.
وی تصریح کرد: چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک نیز برای خط سوم قطار شهری و طرح کمربند جنوبی و 10 هزار و 500 میلیارد ریال نیز برای بازسازی بافت فرسوده آبکوه، حرم مطهر، عامل و امام حسین در اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.
وی ادامه داد: از سال 92 تا کنون 27 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای پروژه های کلانشهر مشهد منتشر شده است.
معاون اقتصادی شهردار مشهد افزود: در سال جاری 15 پروژه مشارکتی در شهر مشهد کلید خورد که سهم شهرداری در این پروژه ها 21 هزار و 210 میلیارد ریال و آورده سرمایه گذار 56 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است.
مزجی با اشاره به انجام 11 فقره معاوضه نامه دارایی شهرداری به ارزش 16 هزار و 300 میلیارد ریال در سال جاری گفت: فروش دارایی های شهرداری مشهد در سال جاری نیز حدود 570 میلیارد ریال است.
وی در خصوص شناسایی زمینهای بزرگ مقیاس در شهر مشهد نیز گفت: امسال 254 قطعه زمین به مساحت هزار و 500 هکتار شناسایی و با مالکان مذاکره شده تا از خرد کردن املاک و بروز حاشیه نشینی جلوگیری شود.
مزجی گفت: همچنین 90 هکتار زمین بزرگ مقیاس نیز با هزینه 450 میلیار ریال تا کنون توسط شهرداری تملک شده است.
وی ادامه داد: بودجه مصوب این معاونت در سال جاری 61 هزار و 400 میلیارد ریال بود که این میزان در لایحه اصلاح بودجه در شورای شهر مشهد به 32 هزار و 600 میلیارد ریال کاهش یافت.
مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران با احتساب نواحی منفصل توس و قرقی؛ 328کیلومترمربع مساحت دارد و شامل 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.