«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، آمریکا موضع مسکو مبنی بر عدم بررسی آینده بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مرحله کنونی را درک کرده است.

 بررسی آینده « بشار اسد» از دستور کار آمریکا خارج شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ،«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "إنترفاکس" روسیه اعلام کرد، آمریکا موضع مسکو مبنی بر عدم بررسی آینده بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مرحله کنونی را درک کرده است.

واشنگتن مواضع مسکو در قبال سوریه را درک کرده است

وی در گفت وگو با خبرگزاری انترفاکس گفت: روند سیاسی به میزان زیادی به جریان افتاده است زیرا در نهایت مسکو شاهد است که واشنگتن مواضع اساسی آن را درک کرده و متوجه شده است که نباید اکنون موضوع آینده بشار اسد در جدول گفت‌وگوها مطرح شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه ما این مانع را از سر راه برداشته‌ایم، تصریح کرد: در گفت‌وگو با آمریکا و سایر اعضای بین المللی حمایت از سوریه، به این نتیجه رسیدیم که این سوری‌ها هستند که باید تصمیم بگیرند چگونه و چه زمانی برای صحبت در این خصوص مناسب است.

وی با تاکید براینکه موضوع آینده بشار اسد در جریان گفت وگوهایی که جان کری دو روز پیش در مسکو داشت، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار داشت، موضع مسکو در این خصوص تغییر نکرد.

ریابکوف یادآور شد که مشکلات مهم تری بود که باید برای حل و فصل روی آن تمرکز می شد و بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه است و روسیه هم بر این اساس با آن همکاری می کند و او بود که از مسکو خواست به اقدام نظامی در سوریه دست بزند.

خروج نیرهای هوایی روس از سوریه به هیچ وجه مطرح نیست

این مسئول روس در ادامه تاکید کرد که گزینه خروج کامل نیروهای هوایی روسیه از سوریه به هیچ وجه مطرح نیست و گروه داعش و جبهه النصره همچنان هدف قانونی ما هستند.

وی افزود: بارها توضیح دادیم که مجموعه نیروهای روسیه در سوریه ماموریت مبارزه با تروریسم را برعهده دارند و دو گروه ممنوعه داعش و جبهه النصره هدف قانونی عملیات  ما در سوریه هستند.

ریابکوف ادامه داد: این موضع روسیه هیچ گونه اعتراض آمریکا را به دنبال نداشت از همین رو صحبت از خروج کامل نیروهای روس از سوریه به هیچ وجه مطرح نیست.

وی توضیح داد که روسیه توانمندی‌های خود را در سوریه کاهش داده و ساختار نیروهای خود را در آنجا مورد بازنگری قرار داد، اما کارشناسان نظامی گام‌های آینده در همین چارچوب را تعیین خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه در تماس‌های روسیه و آمریکا در ارتباط با حل و فصل بحران در سوریه گفت: این موضوع در چارچوب تلاش‌های هماهنگ شده و یکپارچه قرار گرفته است تا آتش بس رویکرد باثباتی داشته باشد.

وی در تشریح سفر روز چهارشنبه جان کری وزیر خارجه آمریکا به مسکو گفت: وزیر خارجه همواره حامل افکار و ابتکار عمل‌هایی است که ما آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم همان طور که ما نیز در ارتباط با توافق در مورد سوریه افکار خاص خود را داریم و گام های قابل ملاحظه ای رو به جلو در جریان است اما این سفر در مورد سوریه و یا اوکراین تغییر اصولی را به دنبال نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.