معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: در سال گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری مشهد تسویه شده که این روند در فروردین ماه نیز ادامه دارد.

تسویه ۱۶۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری مشهد در سال ۹۴

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدرضا مزجی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته 19 پروژه مشارکتی در مشهد در حال اجرا بودند که شهرداری سهم شراکت خود را به قیمت 700 میلیون تومان در آنها واگذار کرد.
وی با اشاره به سیاست اجرای پروژه‌‎های مشارکتی در شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: در سال 95 تعداد 24 پروژه مشارکتی با 9 میلیارد تومان سرمایه گذاری تعریف شده که در این پروژه‌ها 74درصد آورده متعلق به سرمایه‌گذاران بوده و مابقی در اختیار شهرداری است.
معاون اقتصادی شهردار مشهد با بیان اینکه از تعداد 24 عدد پروژه برای 20 عدد از آن‌ها سرمایه‌گذار مشخص شده و لوایح آنها در دست تنظیم و آماده سازی برای ارسال به شورای شهر مشهد است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی این است که اقدامات مربوط به این پروژه‌ها که حدود 4 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارند تا خرداد ماه نهایی شود.
مزجی با اشاره به در نظر گرفتن 4‌ابر پروژه از جمله شهر آجیل و فجر در شهرداری مشهد،  بیان کرد: برای این پروژه‌ها 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تعریف شده که احتمال دارد از افراد خارجی نیز برای مشارکت در آن‌ها استفاده شود.
وی توزیع اوراق مشارکت را راهکار اجرایی به‌کارگیری سرمایه‌های خرد مردمی برای پروژه‌های بزرگ عمرانی شهری دانست و اظهار داشت: شهرداری مشهد به عنوان یکی از محدود نهادهایی که اوراق مشارکتی با سود قطعی صادر می‌کند در سال گذشته هزار میلیارد تومان از این اوراق را بین مردم توزیع کرده است.
معاون اقتصادی شهردار مشهد افزود: برای سال جاری نیز 1450 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای فروش در نظر گرفته شده که از اردیبشهت ماه توزیع آنها آغاز می‌شود و 300 میلیارد تومان نیز علاوه بر اینها مربوط به میدان شهدا و وکیل آباد است که در شش ماهه نخست سال جاری منتشر می‎شوند.
مزجی با بیان اینکه 1600 میلیارد تومان از بدهی‌های مربوط به اوراق مشارکت در سال گذشته تسویه شده است، اظهار داشت:  این روند در فروردین ماه نیز ادامه داشته و 800 میلیارد تومان دیگر از همین بخش در این ماه تسویه می‌شود.
وی افزود: برای  توزیع و انتشار اوراق مشارکت بانک‌های عامل دیگر از جمله صادرات و توسعه تعاون نیز همکاری‌های لازم با شهرداری مشهد را داشته و برای تسویه اوراق راهکار معاوضه نیز در نظر گرفته می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.