قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: احیای ۹ هزار واحد صنعتی راکد، نیمه تعطیل و تعطیل شده در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

احیای ۹ هزار واحد صنعتی نیمه‌تعطیل و تعطیل در دستور کار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی یزدانی ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مسئله واحدهای کاملاً تعطیل و واحدهای زیر 50 درصد که تا 70 و 99 درصد کار می‌کنند از اولویت‌های این سازمان بوده است، اظهار کرد: مسئله دیگر در مورد طرح‌های نیمه‌تمام است که از صفر تا 99 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و جزء ماموریت‌های این سازمان است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های این سازمان آموزش 100 هزار نفر در کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط است.

این مسئول با بیان اینکه احیای 9 هزار واحد صنعتی در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد، افزود: در این خصوص و در مورد آموزش 100 هزار نفر و توسعه خوشه‌های صنعتی اقدامات حمایتی همچون تقویت صندوق حمایت و ساز و کارهایی برای تسهیل کار به دور از قوانین دست و پاگیر زائد بانک‌ها مشخص شده است.

یزدانی با بیان اینکه در کل صنایع کوچک چه در داخل شهرک‌ها و چه در خارج از شهرک‌ها مقایسه کشوری با استانی داریم، ادامه داد: طبق تعریفی که از واحدهای بزرگ براساس 150 نفر به بالا مشخص شده است دو واحد بزرگ تعطیل در استان آذربایجان‌شرقی داریم که در شهرک‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از شهرک‌ها در نواحی هستند که زیرساخت‌ها آماده و قراردادها امضا شده است، اما حتی یک واحد به بهره‌برداری نرسیده، البته در تعدادی از شهرک‌ها نیز زیر 10 واحد به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه شهرک‌ها و نواحی صنعتی را بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: با تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اعطای مشوق به بخش تولید، بستر لازم برای حضور صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

یزدانی با اشاره به بهره‌مندی سرمایه‌گذاران مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از معافیت از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمان و معافیت‌های مالیاتی خاطرنشان کرد: با استقرار سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هزینه تولید کاهش یافته است که این مهم در ایجاد اشتغال مولد پایدار نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همکاری نظام بانکی با صنایع کوچک، ایجاد امکان صادراتی برای توسعه توان تولید این واحدها، کمک به ایجاد بازارهای هدف داخلی و منطقه‌ای برای صنایع و رشد کیفی تولیدات از جمله اولویت‌های مهمی است که در سال 95 در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.