مدیرعامل سازمان صنایع کوچک با بیان اینکه احیای ۹ هزار واحد صنعتی در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد، گفت: ۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که هیچ تقاضایی برای سرمایه گذاری در آنها وجود ندارد.

 تقاضای صفر برای سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شهرک صنعتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، علی یزدانی اظهارداشت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به عنوان ظرفیت مهمی برای کمک به واحدهای تولیدی می تواند بازوی توانمندی برای فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال به شمار رود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بسیج کلیه امکانات و بخش های سازمان متبوعش برای اقدام و عمل به سیاست‌های ابلاغی اقتصادی مقاومتی خبر داد و افزود: با عنایت به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید رئیس جمهور و وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و همچنین برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ‌ستادی نیز در سازمان صنایع کوچک تشکیل شده و سعی می شود با بهره مندی از همه ساز و کارهای موجود در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم.

یزدانی عنوان کرد:‌ امسال و در تداوم شعارهای سال وظیفه سنگینی بر عهده سه قوه، رسانه ها و آحاد جامعه گذاشته شده و وظیفه دولت سنگین تر شده است و لازم است همه با تعامل و همراهی در راستای دستورات رهبر معظم انقلاب اقدام کنیم.

وی با تاکید بر عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغاز سال 1395، اظهار داشت: ایشان فرمودند؛ «الان چندین هزار کارگاه و کارخانه متوسط و کوچک در کشور هست؛ ‌اگر چنانچه این آماری که به من داده اند و بنده گفتم که 60 درصد از اینها الان دچار بیکاری و تعطیلی هستند درست باشد خسارت است، آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد می کند، تحرک ایجاد می کند و طبقات پایین را بهره مند می کند، همین صنایع کوچک و متوسط است؛ ‌ اینها را تقویت کنند و پیش ببرند»، این فرموده مقام معظم رهبری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد:‌ در این راستا برنامه ای در وزارت صنعت، ‌ معدن و تجارت تدوین و سازمان صنایع کوچک نیز وظایفی برعهده گرفته که به تبع آن کارگروه استانی ایجاد رونق در بنگاه های کوچک پیش بینی شده است.

یزدانی ادامه داد: کلیه اطلاعات مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی جمع آوری شده است تا بتوانیم تصمیم گیری مناسبی در قبال مشکلات موجود داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی این سازمان افزود: ارائه آموزش به واحدهای صنعتی جزو برنامه‌های مهم امسال بوده و برنامه ریزی شده است تا پایان سال 100 هزار نفر در حوزه صنایع کوچک دوره های آموزشی متعددی را در سراسر کشور بگذرانند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، توسعه خوشه های صنعتی، ‌تقویت صندوق حمایت از صنایع کوچک، کمک به رونق بخشیدن به تولید در شهرک‌های صنعتی و راغب کردن صاحبان زمین‌های راکد موجود در شهرکهای صنعتی برای سرمایه گذاری را از دیگر برنامه های سالجاری سازمان متبوعش عنوان کرد.

یزدانی با بیان اینکه احیای 9 هزار واحد صنعتی در سال‌جاری در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: توجه به نوع تولید، بازار محصولات، ‌میزان اشتغال و بازارهای هدف از جمله مواردی است که در احیای این واحدها مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه 100 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که هیچ تقاضایی برای سرمایه گذاری در آنها وجود ندارد، افزود: شهرک‌هایی وجود دارد که زمین واگذار شده ولی هنوز پروانه بهره برداری در آنها صادر نشده است. شهرک‌هایی وجود دارد که زیر 10 واحد در آنها به بهره برداری رسیده، لذا سعی خواهد شد تا از این پس مطالعات دقیقی در ایجاد شهرکهای صنعتی به عمل آید تا چنین مسائلی پیش نیاید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.