قدس آنلاین/سینا حسینی : عملکرد موفقیت آمیز شاگردان رضا مهاجری در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر، شرایط این تیم را کاملاً دگرگون ساخت، به گونه‌ای که تیم پدیده در برهه کنونی یکی از موفق‌ترین تیم‌های لیگ برتر در نیم فصل دوم است، اما روند نتیجه‌گیری نامناسب این تیم در نیم فصل اول بویژه از هفته یازدهم تا پانزدهم باعث شد شاگردان مهاجری از حضور در جمع تیم‌های مدعی محروم شوند،

فوتبال خراسان گرفتار یک بحران جدی است / پدیده می‌توانست آسیایی شود

اما با این حال پدیده با وجود بحران‌های مالی، با رضا مهاجری و بازیکنان جوانش روند رو به رشد خود را دنبال می‌کنند و این شانس را دارند که رقابت‌های لیگ برتر را با یک جایگاه تک رقمی لیگ به پایان برسانند.
برای اطلاع از آنچه این روزها پیرامون تیم مهاجری و شاگردانش می‌گذرد، با وی همکلام شدیم تا در خصوص اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر برای این مربی موفق لیگ برتری رقم خورد، گفت‌وگو کنیم.
 کمتر کسی فکر می‌کرد پدیده در نیم فصل دوم به این ترتیب موفق ظاهر شود. خیلی از دوستان شما به شما هشدار دادند که برای جلوگیری از سقوط از لیگ برتر باید فکر کنید، اما حالا شما در جدول نیم فصل دوم، یکی از بهترین‌ها لقب گرفته اید؟
واقعیت ماجرا این است که خیلی‌ها برای من پیغام فرستادند که شما کاندیدای سقوط هستید و حتی به شکلی پیش‌بینی کردند که در برهه‌ای، برخی بازیکنان خودمان نیز با این دغدغه روبه‌رو شدند که پدیده سقوط می‌کند، اما با حداقل‌ها به جنگ مشکلات رفتیم و توانستیم خلاف این حرف را ثابت کنیم. ما کار بزرگی را انجام دادیم و با دستان بسته به جنگ تیم‌های متمول و پولدار لیگ برتر رفتیم و خوشبختانه به لطف خدا و کمک امام رضا (علیه السلام) توانستیم این موفقیت بزرگ را برای فوتبال خراسان رقم بزنیم. باور کنید اگر بدشانسی نمی‌آوردیم، امروز برای کسب سهمیه به مصاف رقبای خود می‌رفتیم.
 چه عواملی مانع از این اتفاق شد. کسب سهمیه برای تیمی که در نیم فصل دوم فقط یک شکست داشته، کار دشواری نبود؟
ما فقط بدشانسی آوردیم و اگر کمی خوش اقبال بودیم، باور کنید ما امروز در جمع تیم‌های مدعی بودیم و برای کسب سهمیه می‌جنگیدیم. البته به این نکته نیز باید اشاره کنم که مشکل از خود ما بود و ما بین هفته یازدهم تا پانزدهم خیلی ضعیف و بد عمل کردیم. در آن مقطع امتیازهای زیادی را از دست دادیم، در حالی که اگر کمی زرنگ بودیم، می‌توانستیم با موفقیتی که امروز از آن برخورداریم، نتایج خوبی در آن هفته‌ها بگیریم، اما وجود مشکلات زیاد، نداشتن اعتماد به نفس کافی و مصدومیت‌های زیاد ما را از این مهم دور کرد تا امروز فقط یک حسرت بزرگ برای ما و فوتبال خراسان باقی بماند.
 اما با این وجود در حال حاضر بیشتر منتقدان و کارشناسان عملکرد تیم پدیده و کادر فنی این تیم را مورد تحسین قرار می‌دهند؟
هر چه به دست آمده، حاصل کار گروهی و تلاش و پشتکار بازیکنان ما بوده است و خدا را واقعاً شکر می‌کنم که شرمنده هواداران فوتبال خراسان نشدیم. امسال، سال سختی برای ما و هواداران فوتبال خراسان بود و با وجود مشکلات فراوانی که پیش روی ما بود، اگر کمی غفلت می‌کردیم، امروز شاهد حضور پدیده در منطقه خطر و بحران بودیم، اما لطف خداوند متعال شامل حال ما شد و از این گذرگاه سخت به سلامت عبور کردیم.
 یکی از عمده موفقیت‌های شما در مجموعه باشگاه پدیده و تیم فوتبال این باشگاه، این بود که همه چیز در سکوت پیش می‌رفت؟ سیاست بسته پدیده به کمک شما آمد؟
ببینید واقعیت ماجرا اینجاست که در فوتبال ایران یک تفکر غلط حاکم شده که برای گرفتن حقت باید سر و صدا کنی، در صورتی که ما نشان دادیم بدون سر و صدا هم می‌توان به موفقیت رسید و از همه مهم‌تر حق و حقوقت را دریافت کنی. ما بر اساس تجربه و اعتمادی که به یکدیگر داشتیم روز اول با هم یک عهد بستیم که همه چیز را بین خودمان حل و فصل کنیم. من احترام زیادی برای رسانه‌ها قایلم و در تأثیرگذاری آن‌ها ذره‌ای تردید ندارم، اما با جار و جنجال و دعواهای رسانه‌ای مشکل چه کسی تا اکنون حل شده که ما دومی باشیم. ما به بازیکنان گفتیم، اجازه بدهید اگر قرار است کسی پیگیری امور مالی را انجام بدهد، ما باشیم و بدون تردید بدترین و بحرانی‌ترین شراط تیم‌های لیگ برتر برای ما به وجود آمد، اما شما دیدید که کسی حرفی بزند؟ مصاحبه‌ای انجام دهد؟ بی‌احترامی کند؟ همه چیز را درون خانواده خود حل کردیم. ما هم مثل خیلی از آدم‌ها مشکل مالی داشتیم و زندگی داشتیم، اما با سر و صدا هیچ چیزی حل نمی‌شد، بلکه مشکلات ما دو برابر می‌شد.
من این حرف را تاکنون در هیچ رسانه‌ای مطرح نکرده‌ام، اما برای اولین بار به قدس می‌گویم که ما بعد از استقلال کمترین پرداختی را به بازیکنانمان داشتیم، اما درود به شرافت این بازیکنان که بدون هیچ منتی فقط فوتبال بازی کردند و امروز ثمره این اعتماد را همه می‌بینند، مثال دیگری می‌زنم، همین الان نفت تهران می‌گوید، بحران مالی دارد و بی پول است، اما این تیم تاکنون 60 درصد به بازیکنانش پرداختی داشته، اما ما کمتر از 30 درصد تا قبل از عید به بازیکنانمان پرداخت داشتیم، اما شرافتمندانه به خاطر فوتبال خراسان ایستادگی کردیم و با مشکلات جنگیدیم. ملوان که امروز در بحران است، بیشتر از ما به بازیکنانش پرداختی داشته، اما آن‌ها را ببینید، ما را هم ببینید.
 اما باید بپذیرید که فوتبال خراسان با این وضعیت دیر یا زود با بحران رو به رو خواهد شد، بحرانی که شاید منجر به ناکامی محض تیم‌های این استان تمام شود؟
بحران از این بیشتر هم داریم؟ متأسفانه خیلی سخت است که این را بگویم و آرزو می‌کردم ‌ای کاش هیچ وقت چنین جمله‌ای را به زبان نمی‌آوردم، اما فوتبال خراسان رو به انزواست، فوتبال خراسان با بحران خطرناکی روبه‌رو شده که واقعاً لیاقت این استان این نیست. جایگاه فوتبال خراسان در قدیم چه بود، اما حالا چه شده است؟ باید فکری اساسی شود، و گرنه فردا مجبوریم با واقعیت‌های تلخی روبه‌رو شویم، واقعیت هایی که جبران آن کار ساده و راحتی نخواهد بود.
 از اتفاقات مدیریتی که در رأس مجموعه پدیده رخ داده، مشخص است که بحران مدیریتی در این مجموعه رو به اتمام است، هرچند هنوز به صورت رسمی مدیرعامل جدید مشغول به کار نشده، اما زمزمه هایی وجود دارد که آن‌ها موافق تیمداری هستند، اما با چه شیوه‌ای معلوم نیست؟
من امیدوارم زودتر این اتفاق رخ دهد، چون شرایط لیگ آینده به مراتب سخت‌تر از این لیگ است، شما اکنون به تیم هایی که شانس صعود از لیگ یک را دارند، نگاه کنید. همه آن‌ها جزو متمول‌ترین تیم‌های فوتبال ایران هستند. پول در لیگ آینده رمز موفقیت خواهد بود، همین الان باید برنامه ریزی برای لیگ بعدی آغاز شود و خیلی از تیم‌ها از همین الان بازیکنان خود را انتخاب کرده‌اند و به فکر برنامه‌های آماده سازی تیم خود هستند، به همین دلیل اگر از هم اکنون فکری به حال این مجموعه نشود، به طور قطع با مشکلات بزرگ‌تری روبه‌رو خواهیم شد. امیدوارم که نوشدارو پس از مرگ سهراب نشود، باید حرفه‌ای عمل کنیم، چون تیم هایی که الان در لیگ هستند و تیم هایی که شانس صعود دارند، با قدرت تمام وارد کارزار می‌شوند و به طور قطع تیمی که بی‌برنامه باشد، کاندیدای سقوط خواهد بود.
 در برهه کنونی این پرسش برای هواداران فوتبال خراسان وجود دارد که آیا محمدرضا مهاجری فصل بعد هم در این تیم باقی خواهد ماند یا اینکه انتخاب جدیدی را باید از وی انتظار داشته باشیم؟
ما چهار بازی حساس دیگر پیش رو داریم و ترجیح می‌دهم در حال حاضر به این چهار بازی فکر کنم تا فصل بعد، اما قانون فوتبال حرفه‌ای این موضوع را قبول نمی‌کند و من اولویتم تیم فوتبال پدیده است و به فوتبال شهرم و هواداران این استان علاقه‌مندم، اما اگر شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که فضا برای ادامه فعالیت من وجود نداشته باشد، نمی‌توانم به ادامه کار فکر کنم و مجبورم انتخاب جدیدی داشته باشم، اما بازهم تأکید می‌کنم برای من پدیده و موفقیت این تیم مهم است و در برهه کنونی فعلاً به هیچ چیزی جز پایان موفقیت آمیز با پدیده فکر نمی‌کنم.
 چه جایگاهی را در پایان فصل برای تیم فوتبال پدیده پیش بینی می‌کنید؟
ما به طور قطع به امید خدا از مرز 40 امتیاز عبور خواهیم کرد که این نشان می‌دهد تیم قدرتمندی داریم که با بالای جدولی‌ها اختلاف زیادی ندارد و تصور می‌کنم رتبه پایان فصل ما یک رتبه تک رقمی باشد و رتبه‌ای که من پیش‌بینی می‌کنم، رتبه هشتم است، البته با کمک هواداران خونگرم خراسانی و تلاش و پشتکار بازیکنان جوان تیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.