۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
کد خبر: 369761

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه نیازی به واردات گندم نیست، گفت: واردات گندم به قصد صادرات مجدد توفیق کافی نداشته است.

واردات گندم برای صادرات مجدد توفیقی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، عباس کشاورز در مورد واردات گندم برای صادرات مجدد آرد گفت: واردات گندم به شرط تضمین گمرک برای صادرات مجدد مشکلی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که با توجه به تولید گندم دذر کشور، نیازی به واردات نیست، افزود: واردات به مقصد صادرات مجدد توفیق کافی نداشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: از نظر تئوری با واردات گندم به قصد صادرات مجدد مخالف نیستیم، اما این مسئله در عمل توفیق نداشته است.

این گزارش می‌افزاید: با موافقت رئیس سازمان حمایت، اجازه واردات گندم از گمرکات کشور برای صادرات مجدد در صورتی که گندم وارداتی وارد چرخه خرید تضمینی گندم نشود، داده شد.

بنابر این گزارش، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در 12 بهمن ۹۴ نامه‌ای به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با مضمون زیر در مورد واردات گندم ارسال کرد:

1 ــ در سال 1395 نیازی به واردات گندم نیست و از انجام ثبت سفارش جدید از این تاریخ برای گندم خودداری کنید.

2 ــ واحد‌هایی که نیاز به واردات گندم دوروم دارند می‌توانند به‌ترتیبی که شورای اقتصاد مقرر می‌دارد، از شرکت بازرگانی دولتی ایران خریداری کنند و چنانچه علاقه‌مند به واردات باشند، با ارز آزاد وارد کند.

3 ــ کارخانجات آرد به‌شرط صادرات می‌توانند:

الف ــ معادل آن گندم وارد نمایند (در قالب ورود موقت)

ب ــ دولت مابه‌التفاوت خرید گندم داخل و خارج آن را با تصویب شورای اقتصاد تقبل نماید.

ضمناً پیرو نامه شماره 020.25119 مورخ 94.8.26 لطفاً ترتیبی اتخاذ فرمایید که کلیه ثبت سفارش کالاهای اساسی (گندم، برنج، شکر خام و روغن خام) با مدت سه ماه انجام شود و حداکثر برای مدت یک ماه قابل تمدید باشد».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.