یک متخصص زنان و زایمان گفت: زایمان در آب برای تمام مادران توصیه نمی‌شود و برای انجام آن نیاز به شرایطی مانند وضعیت قرارگیری جنین، قرارگیری مادر در جریان فعال زایمان، سلامت قلب جنین، عدم وجود خون‌ریزی و پاره نشدن کیسه آب لازم است.

چه مادرانی می توانند در آب زایمان کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، بهناز خانی با اشاره به اینکه از جمله مزیت‌های زایمان در آب کاهش درد مادر به هنگام زایمان است، اظهار کرد: البته زایمان در آب به تمام مادران توصیه نمی‌شود.
این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه آمار انجام زایمان در آب زیاد نیست، افزود: مادران باید نسبت به این روش زایمان آگاه شوند.
خانی افزود: البته تا کنون مادران باردار بسیاری از روش زایمان در آب استقبال کردند و این روش در میان آن‌ها ارجحیت یافته است. در عین حال انجام این روش برای تمام مادران توصیه نمی‌شود و برای انجام آن نیاز به شرایطی مانند وضعیت قرارگیری جنین، قرارگیری مادر در جریان فعال زایمان، سلامت قلب جنین، عدم وجود خون‌ریزی و پاره نشدن کیسه آب است.
این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه انجام زایمان در آب محدویتی ندارد و مادران در دفعات بعدی زایمان می‌توانند با داشتن شرایط لازم از این روش استفاده کنند، ادامه داد: این روش ضمن بالا بردن تحمل مادر در روند تسریع زایمان و تحمل مراحل مختلف زایمان نیز مؤثر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.