در اولین مراسم شب خاطره حوزه هنری در سال جدید، تعدادی از هنرمندان سینما و تا‌تر ضمن شرکت در این مجلس به ذکر خاطراتی از این مرد سختکوش عرصه‌های فرهنگ و جهاد پرداختند.

شب خاطره هنرمندان و نویسندگان ازشهید سعید سیاح طاهری در حوزه هنری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا،مهرداد صدیقیان بازیگر سینما در این باره با تاثر و بغض چنین گفت: حاج سعید همیشه با ارامش کار‌ها را پیش می‌برد و این ارامش خدایی در میان ان همه گرفتاری یک جشنواره مردمی و خودجوش و سه هزار کودک روستایی که درهر سانس صبح و بعد از ظهر با شور و هیجان بالا و پایین می‌پریدند اصلا کار ساده‌ای نبود. این تنها جشنواره‌ای است که اصلا برای امدن بدان به هیچ موضوعی فکر نمی‌کنم.

سید علی صالحی بازیگر تا‌تر و سینما نیز به ذکر خاطراتی از شهید در دوران کار با او در جشنواره دانش اموزی فیلم دفاع مقدس پرداخته و اظهار داشت: چگونه مردی جانباز با وجود هزار مشکل بنیانگذار چنین جشنواره مردمی می‌شود؟ ما همه سربازان فرهنگی او بودیم. درزلزله تبریز کار ساده‌ای نیست که بتوانید ۴۳۰۰۰ کودک نگران از زلزله زده و به سوگ نشسته را انگونه شاد کرد ان هم خودجوش، داوطلبانه و با کمترین امکانات

مالک سراج نیز گفت: من از دوران جنگ و از زمان محاصره ابادان تاکنون نیروی شهید طاهری بوده و او را به ادای تکلیف حداکثری در قبال دین، ملت و مملکت بی‌هیچ چشمداشت حتی اخروی می‌شناسم.

سیده زهرا حسینی راوی کتاب مشهور (دا) حضور خود دراکثر دوره‌های جشنواره در مناطق محروم و یاد شهید طاهری را اینچنین روایت کرد: این شهید تا فهمید که در منطقه ابدانان و دره شهر متاسفانه بدلیل محرومیت و فقر بیش از اندازه، امار خودکشی بالاست، سعی کرد با اوردن تمامی بچه‌های مدارس انجا به جشنواره و ایجاد شادی و امید در روحیه خسته انان، حرکتی هر چند در حد توان خود برای رفع این مشکل انجام دهد.

در ادامه انسیه شاه حسینی کارگردان و سردار پورجمشید به ذکر دیگر خاطرات از کارهای فرهنگی و جهادی ایشان پرداختند و سپس تندیس شهید دریاقلی سورانی که هرساله در نه ابان سالگرد حماسه ذوالفقاری از سوی مردم ابادان به افراد برجسته که کار مهمی در راستای ابادانی و دفاع از مملکت کرده باشند اهدا می‌شود، توسط اقای نوروزی فرمانده اسبق سپاه آبادان، و به نمایندگی از مردم این شهر به خانواده شهید اهدا گردید.

حبیب احمدزاده نویسنده و مستند ساز نیزبا احترام تمام اخرین کتاب خود با (نام گفتگو با سایه، یا بوف کور چگونه ساخته و پرداخته شد) را به خانواده شهید اهدا نمود و گفت که سال‌ها شهید در جریان این تحقیق و موضوعات ان بود و از زمان چاپ ان می‌پرسید ولی متاسفانه این کتاب دقیقا یک ماه بعد از شهادت او از چاپ بیرون امد وهفته اینده نیز قرار بر رونمایی ان در دانشگاه هنر است. ولی من در خود مقدمه اینچنین کتاب را به او تقدیم نموده‌ام.

این کتاب را با تمام احترام وخضوع تقدیم می‌کنم به شمسی عظیم که به ظاهر عالم در سایه زیست. شمس من: سعید سیاح طاهری.

در فواصل برنامه کلیپ‌هایی از برگزاری جشنوارهای مختلف دانش اموزی و مسبقات کتابخوانی به دبیری و بنیانگذاری ایشان و همچنین دهمین دوره جشنواره بدون حضور ولی با یاد ایشان در هفته اخیر در بوشهر پخش شد که بشدت مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

شهید سعید سیاح طاهری جانباز هفتاددرصد بود که با تلاش فردی به رفع مردمی مشکلات فرهنگی می‌پرداخت و سرانجام در حلب سوریه بدست داعش به شهادت رسید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.