مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم در ۷ استان جنوبی کشور به مرز ۴۷۰ هزار تن رسید و همزمان با خرید گندم ۷ هزار تن دانه روغنی کلزا هم از کشاورزان خریداری شد.

 ۴۷۰ هزار تن گندم خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علی قنبری از خرید تضمینی 470 هزار تن گندم از کشاورزان در مناطق جنوبی کشور خبرداد و گفت: ارزش ریالی گندم های خریداری شده 5 هزار و 500 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: روزانه بیش از 30 هزار تن گندم به مراکز خرید این شرکت تحویل داده می‌شود که استان خوزستان  با خرید بیش از 300 هزار تن، بیشترین میزان خرید این محصول را به خود اختصاص داده است.

قنبری تصریح کرد: همچنین خرید تضمینی گندم در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، ایلام، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حال انجام است و حدود 170 هزار تن گندم نیز در این استان‌ها از گندمکاران خریداری شده است.

وی تصریح کرد: برای خرید تضمینی گندم در 7 استان یاد شده در حال حاضر 350 مرکز خرید فعال شده است.

قنبری تاکید کرد که نرخ تضمینی مصوب و اعلام شده برای خرید گندم معمولی 12705 ریال و برای گندم دروم 13068ریال با افت مفید 4 درصد و افت غیر مفید 2 درصد و با حداکثر 2 درصد سن‌زدگی است که این شاخص‌ها در خرید این محصول توسط مراکز خرید اعمال می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دستورالعمل خرید تضمینی گندم در سال‌جاری با رویکرد خرید گندم با کیفیت تدوین شده، اظهار امیدواری کرد که مراکز خرید این شرکت در سراسر کشور بیش از 9 میلیون تن گندم با کیفیت داخلی از کشاورزان خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران مقدار خرید سال زارعی گذشته را 8 میلیون و 80 هزار تن اعلام و عنوان کرد: بهای گندم‌های خریداری شده پس از تامین اعتبار خرید و انجام عملیات بانکی به حساب کشاورزان واریز می‌شود و امسال تمام تلاش‌ها معطوف به تامین اعتبارات مورد نیاز خرید و پرداخت به موقع وجوه گندم ها و جلب رضایت گندمکاران است.

قنبری همچنین به خرید دانه‌ی روغنی کلزا توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره کرد و افزود: همزمان با خرید گندم در مناطق جنوبی کشور، خرید کلزا نیز در برخی استان‌ها شروع شده‌ و تاکنون حدود7 هزار تن از این دانه روغنی از کشاورزان در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان خریداری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.