قدس آنلاین- اراک- الهه موحد: وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی گفت: در آینده نزدیک روابط اقتصادی ایالت اتریش سفلی و استان مرکزی گسترش پیدا خواهد کرد.

روابط اقتصادی ایالت اتریش سفلی و استان مرکزی افزایش خواهد یافت

هوبوسلاف در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی اظهار کرد: ایالت اتریش سفلی دارای بیش از ۹۰ هزار شرکت و بنگاه اقتصادی است وشرکت‌های عضو و شرکت‌هایی که در ایالت اتریش سفلی فعالیت دارند، تجربه و تخصص بالایی در حوزه صنایع ساخت و ساز، فناوری های محیط زیست و انرژی، ماشین آلات و تاسیسات دارند. .

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از محصولات صنعتی این ایالت به کشورهای آلمان، ایتالیا و کشورهای شرق اروپا صادر می شود، گفت: صادرات این ایالت به ایران در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون یورو است و با پیگیری‌های انجام شده به منظور افزایش روابط بین دو کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در پنج سال آینده صادرات به ۱۰۰ میلیون یورو افزایش یابد. وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی بیان کرد: بالغ بر ۲۰۰ شرکت اتریشی و به صورت خاص ۴۰ شرکت از ایالت اتریش سفلی با طرف‌های ایرانی در حال فعالیت هستند و همین امر را به عنوان یک پایه و آغاز برای افزایش تبادلات با طرف ایرانی می‌دانیم که منجر به گسترش روابط اقتصادی طرفین در آینده نزدیک می‌شود. هوبوسلاف افزود: این واقعیت که ۴۰ شرکت از ایالت اتریش سفلی در این سفر حضور دارند نشان می‌دهد که ظرفیت برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف بسیار است.

هوبوسلاف با اشاره به تولید ناخالص منطقه ای این ایالت که سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو است، افزود: تمرکز ما در حال حاضر بر روی طرحی به عنوان صنایع "صفر چهار" است که دیجیتالیزه کردن اقتصاد را شامل می‌شود

وی ادامه داد: از طرفی تمایل داریم که در پی گفت و گوهای سیاسی، این روابط را برقرار نگه داشته و گسترش دهیم و شرایطی را فراهم که شرکت ها با هم آشنا و همکاری‌های خود را آغاز کنند. هوبوسلاف با اشاره به فعالیت موسسه اکوپلاس در اتریش، گفت: در کنار فعالیت‌های حمایتی که اتاق بازرگانی اتریش انجام می‌دهد، موسسه اکوپلاس از هر گونه همکاری‌های خارجی شرکت‌های ایالت اتریش سفلی حمایت می‌کند.

وزیر اقتصاد ایالت اتریش سفلی اظهار کرد: شرکت‌های اتریشی در زمینه زیرساخت‌های حمل و نقل دارای دانش و فناوری پیشرفته‌ای هستند که در این حوزه می‌تواند همکاری‌های خوبی صورت گیرد؛ همچنین صنایع ساخت و ساز، فناوری‌های محیط زیست و انرژی عمده حوزه‌هایی هستند که می‌توان توسعه همکاری‌ها در این بخش را بیشتر تصور کرد.

وی گفت: در حوزه همکاری‌های دانشگاهی و آموزش و انتقال فناوری می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم و در زمینه فناوری‌های محیط زیست و انرژی، ماشین‌آلات و تاسیسات، طرفین می‌توانند از همکاری با همدیگر نفع ببرند. هوبوسلاف ضمن تاکید بر اینکه ایران در حوزه گردشگری آینده خوبی می‌تواند داشته باشد به آغاز برخی همکاری‌ها با موسسات گردشگری اتریش اشاره کرد که باید گسترش پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.