۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: 373255

یک جوان ایرانی که از راه دریا عازم استرالیا بود پس از اینکه به کمپ تحت اجاره این کشور در جزیره مستقل نائورو منتقل شد، در اعتراض به شرایط زندگی در این اردوگاه خود را به آتش کشید.

 جوان ایرانی خود را در کمپ استرالیا آتش زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک‌تایمز می‌نویسد این ایرانی 23 ساله که نامش اعلام نشده در وضعیت بحرانی قرار داشت و مقامات در جزیره نائورو خواهان انتقال فوری وی به استرالیا برای درمان شده بودند.

نائورو یکی از دو جزیره‌ای است که استرالیا مهاجران خارجی را به آنجا منتقل می‌کند. این برنامه که استرالیا می‌گوید برای جلوگیری از این سفر‌های خطرناک دریایی پیاده می‌شود مورد انتقاد سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

پیتر اونیل، نخست‌وزیر پاپوا‌نیوگینه می‌گوید یک مرکز بازداشت دیگر که در جزیره مانوس قرار دارد تعطیل خواهد شد. دادگاه عالی این کشور روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که این مرکز غیرقانونی است.

اما هنوز مشخص نیست 800 نفری که در این جزیره نگهداری می‌شوند چه سرنوشتی خواهند داشت. پیتر دوتان، وزیر مهاجرات استرالیا، تأکید کرده است که این مهاجرین وارد خاک کشور نخواهند شد.

یکی از راه‌های پیشنهادی این است که این افراد به جزیره نائورو فرستاده شوند که اکنون میزبان بیش از 450 مرد، زن و کودک است.

اما وضعیت در نائورو مساعد نیست. مردی که خود را روز چهارشنبه به آتش کشید این کار را در زمان بازدید مقامات سازمان ملل انجام داد تا بدین وسیله توجهارت را به وضعیت پناهجویان جلب کند.

کاترین استابرفیلد، سخنگوی کمیسر عال پناهجویان سازمان ملل، می‌گوید که سازمانش «درباره وضعیت روانی وخیم پناهجویان و آوارگان به شدت نگران است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.