۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 374205

قدس آنلاین: کوبر پدی، شهری جالب در استرالیا است که زیر زمین ساخته‌ شده است و ساکنان آن از تمامی امکانات یک شهر واقعی برخوردارند.

شهری عجیب در اعماق زمین

به گزارش گروه خواندنی های قدس آنلاین، کوبر پدی شهر کوچکی در شمال ایالت استرالیای جنوبی واقع شده است. این منطقه آب‌ و هوای گرم و خشک دارد و به ظاهر متروکه به نظر می‌رسد.

زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آنچه در این شهر می ‌بینید تعدادی خانه پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران ، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در شمال این منطقه بنا ‌شده‌ اند.

اما این فقط نیمی از شهر است. نیمه دیگر شهر در زیر زمین و در غارها و تونل ‌های وسیعی که داگ‌ اوتس نامیده می‌ شوند ساخته‌ شده است.

ساکنان شهر در این تونل‌های زیر زمینی برای خود، خانه، هتل، کافه و رستوران، کلیسا و ... ساخته‌ اند. 

تاریخچه‌ این شهر زیر زمینی به سال ۱۸۱۵ باز می گردد. یک پسر چهارده‌ ساله به همراه پدرش و گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به صورت اتفاقی سنگ‌ های قیمتی اپال را کشف می‌ کند.

پس از چند سال، صدها جوینده طلا به این منطقه هجوم می ‌آورند و زمین‌ها را زیر و رو می‌ کنند متوجه می ‌شوند که زندگی روی سطح زمین دشوار است چون درجه حرارت در فصل تابستان به 40 درجه سانتی گراد می رسد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.