قدس آنلاین- تبریز: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با معاون سفیر استرالیا در ایران، با تاکید بر علاقمندی بخش خصوصی استان برای استفاده از تجربیات کشور استرالیا در بخش کشاورزی و دامپروری، از آمادگی استان آذربایجان شرقی برای پذیرش سرمایه‌گذاران این کشور خبر داد.

آماده همکاری با استرالیا در بخش کشاورزی و دامپروری هستیم
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی نواداد در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان آذربایجان شرقی از جمله موقعیت ژئوپلیتیک، وجود پنج هزار واحد صنعتی، منطقه آزاد ارس، تولید محصولات کشاورزی، وجود معاون قابل توجه و آثار تاریخی و گردشگری، گفت: در چند ماه اخیر هیات‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به تبریز سفر کرده و بسیاری از آنها برای سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی اظهار علاقه کرده‌اند.

وی با اشاره به روابط دیرینه اقتصادی ایران و استرالیا، از علاقمندی بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی برای ایفای نقش فعال در مناسبات دو کشور خبر داد و گفت: تجربیات کشور استرالیا در بخش کشاورزی و دامپروری و همچنین وجود ظرفیت‌های معدنی و گردشگری در آذربایجان شرقی می‌تواند زمینه مناسبی برای همکاری‌های دوجانبه باشد.
نواداد همچنین با اشاره به شرایط جدید اقتصادی کشور، گفت: در دوران تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تولیدکنندگان استان با تمام توان چرخ تولید را سرپا نگه داشتند و بعد از رفع تحریم‌ها نیز امیدوارند با گشایش در فضای اقتصادی ظرفیت‌های تولیدی خود را کامل کنند.
معاون سفیر استرالیا در ایران هم در این دیدار با اشاره به سفرها و دیدارهای وزرای خارجه ایران و استرالیا در سال گذشته، از روند رو به توسعه روابط دو کشور خبر داد و گفت: چند شرکت استرالیایی برای سرمایه‌گذاری در ایران ابراز علاقه کرده‌اند و مطمئنا استان آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند یکی از مقاصد آنها باشد.
تیم پترسون افزود: استرالیا توانمندی‌های خوبی در حوزه کشاورزی، معدن و مدیریت منابع آبی دارد که می‌توانیم در این حوزه‌ها با استان آذربایجان شرقی همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.