پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ انتشار اخبار درباره هدف قرار دادن حلب از سوی نظام سوریه را تكذیب كرد و نوشت: آنچه در حلب اتفاق می‌افتد و ده‌ها قربانی بر جای گذاشته، بشدت تحریف می شود.

حكومت سوریه در بمباران غیرنظامیان حلب نقشی ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، روزنامه رای الیوم، این پایگاه اینترنی آمریكایی گزارش داد كه طرف‌های مخالف تلاش می‌كنند تا با تبلیغات رسانه‌ای، درگیری‌ها میان ارتش سوریه و هم‌پیمانانش همچون روسیه، ایران و حزب الله با گروه‌های تروریستی حمایت ‌شده از سوی ناتو (پیمان آتلانتیك شمالی) همچون جبهه النصره، جیش الاسلام، احرار الشام و داعش را به سود خود تمام كنند.
این منبع افزود: گروه‌های مسلح با صدها موشك سهمگین به حلب اعزام شده‌اند، موضوعی كه واكنش ارتش سوریه را به‌دنبال داشت و این در حالی است كه رسانه‌های آمریكایی حقیقت ماجرا را به‌طوری معكوس بازتاب دادند و مدعی شده‌اند كه ارتش سوریه درصدد حمله به غیرنظامیان است.
به‌نوشته گلوبال ریسرچ، دولت آمریكا به طور نیابتی از سازمان‌های غیر دولتی سوریه حمایت می‌كند؛ سازمان‌هایی كه خود حامی گروهك‌هایی هستند كه با نیروهایشان به جنگ ارتش سوریه رفته‌اند و خود عامل حمله به غیرنظامیان هستند. تشكلی موسوم به دفاع مدنی سوریه، ازجمله این سازمان‌ها و تشكیلات غیردولتی است كه به‌طور مداوم در گزارش‌های خود مدعی حمله جنگنده‌های روسیه و سوریه به بیمارستان‌ها می‌شود.
این نهاد آمریكایی در گزارش خود فاش كرد كه تشكل موسوم به دفاع مدنی سوریه از سوی یك سرباز سابق انگلیسی به نام «جیمز لو» و با حمایت‌های مالی مشترك آمریكا و انگلیس و جبهه‌النصره تشكیل شده است.
این در حالی است كه 'مارتین دمپسی'، رئیس ستاد مشترك ارتش آمریكا و 'جو بایدن'، معاون رئیس‌جمهوری آمریكا مدتی بعد از تشكیل این نهاد مخالف نظام سوریه اعلام كردند كه این تشكیلات با همكاری دولت‌هایی همچون آمریكا، قطر و تركیه با هدف ساقط كردن نظام بشار اسد تشكیل و به‌طور محرمانه حمایت مالی شده است.
علاوه بر این، در گزارش این نهاد آمریكایی با بیان مستندات موجود منتشر شده از سوی رسانه‌های وابسته به گروه‌های معارض سوری شامل هزاران ساعت ویدئو و ده‌ها هزار عكس و همچنین مشاهدات خبرنگار این نشریه كه دو هفته را در میان مردم این مناطق زندگی كرده بود، مسئولیت اوضاع نابسامان حلب را متوجه گروه‌های مسلح دانسته است.
گلوبال ریسرچ با انتقاد از عملكرد رسانه‌ها و دولت آمریكا در همراهی و همكاری با گروه‌های وابسته به سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو)، این عملكرد را سبب ساز بروز مشكلات امنیتی آینده در بخش‌های مختلف جهان از سوریه تا آمریكا و اروپا ارزیابی كرده است.
شهر حلب واقع در شمال سوریه از دوشنبه گذشته در پی حملات گسترده گروه های تروریستی و اصابت ده ها گلوله خمپاره به محله های مسكونی، منازل و حتی مساجد، روزهای خونینی پشت سر گذاشت و روز جمعه تروریست ها به مسجدی در این شهر حمله كردند كه به علت وجود جمعیت نمازگزار دست كم 32 نفر از جمله 7 كودك كشته شدند.
حملات تروریست ها در حلب در حالی ادامه داشت كه روسیه و آمریكا روز جمعه بر سر یك دوره آرامش در دو استان دمشق و لاذقیه در سوریه به توافق رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.