قدس آنلاین: معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌ رضوی از برگزاری ویژه برنامه‌های تجلیل از جانبازان در ۳۲ نقطه این استان خبر داد.

برگزاری ویژه برنامه‌های تجلیل از جانبازان در ۳۲ نقطه خراسان رضوی

سیدمجید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز میلاد فرخنده قمر بنی هاشم، حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز، ویژه برنامه‌های تجلیل از جانبازان خراسان رضوی در 32 نقطه استان برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه‌ها از بیست و یکم تا بیست و سوم اردیبهشت ماه درتبعتد تجلیلی، تکریمی و ترویجی برگزار می‌شود که 6 برنامه آن در مشهد است و این برنامه‌ها از ساعت 10 تا 12:30 در تالار ایثار هتل ثامن برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به تشرف دسته‌جمعی هزار جانباز به حرم مطهر رضوی، خاطرنشان کرد: در روز جانباز هزار نفر از جانبازان سرافراز به صورت دسته‌جمعی به پابوسی ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می‌شوند و ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های تدارک دیده شده در حرم مطهر رضوی، وعده غذایی صبحانه را هم مهمان مهمانسرای حضرت رضا(ع) هستند؛ همچنین مسابقات کوهپیمایی حرفه‌ای هم با حضور 500 جانباز در مشهد برگزار می‌شود.
حسینی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این روز می‌توان به دیدار ائمه جمعه با علمداران حماسه‌ساز، دیدار مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهری با جانبازان مجموعه خود و تجلیل از آن‌ها و مراسمات بزرگداشت‌ روز جانباز در مساجد و تقدیر از جانبازان محله در مسجد اشاره کرد.
وی با اشاره به برگزاری مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر، تأکید کرد: مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن شاهد و ایثارگر در 5 رشته قرائت، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و حفظ 5، 10، 15، 20، 25 و30 جزء قرآن کریم، روز جمعه 24 اردیبهشت ماه در تالار ایثار هتل ثامن برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، عنوان کرد: فداکاری‌های ایثارگران فراموش شدنی نبوده و خدمات ارائه شده هم شایسته این بزرگواران نیست، اما تلاشمان این است که حداکثر امکانات را فراهم کنیم تا شاهد لبخند رضایت‌بخش آن‌ها باشیم.
حسینی ضمن ابراز رضایت از فعالیت‌های صورت گرفته در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد همکاری خوب تمامی دستگاه‌های اجرایی استان با اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بودیم و بیش از 90 درصد مجموعه‌های استان با این نهاد همکاری دارند و دیگر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تنها نیستیم و در این رابطه کمیته ایثارگران راه‌‌اندازی شده و مجموعه‌‎های حاضر در این کمیته برنامه‌های مصوب شده را در ادارات خود اجرا می‌کنند.
وی افزود: همه ساله در روز 22 اسفند، سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و روز بزرگداشت شهدا 22 دستگاه برتر مروج فرهنگ ایثار و شهادت در سه سطح شهری، استانی و کشوری مورد تقدیر واقع می‌شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.