معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در راستای کمک به دامداران لازم است مازاد شیر خام جمع‌آوری شود، بنابراین درخواست ۲۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی را برای اختصاص به صنایع لبنی به دولت داده‌ایم.

مشوقی به نام دامدار به کام صنایع

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حسن رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نشست مشترک دامداران با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی به جزئیات طرح حمایت از دامداران اشاره کرد و گفت: هر ساله بخشی از لبنیات تولیدی کشور صادر می‌شود که سال گذشته حدود 600 هزار تن از فرآورده‌های لبنی صادر شد.

وی افزود: براساس برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده که هر سال تولید شیر خام در واحدهای تولیدی افزایش داشته باشد، بنابراین متناسب با این امر باید در جهت افزایش مصرف این کالا در سبد خانوار اقدام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در سال جاری صادرات لبنیات کاهش داشته، به طوری که در فروردین ماه 41 هزار تن محصولات لبنی صادر شد، در حالی که امکان صادرات بیش از این را داشتیم.

وی با اشاره به درخواست برای مشوق صادراتی اظهار داشت: کلیات آن در دولت تصویب شده و به زودی شاهد اختصاص این مشوق هستیم.

رکنی افزود: درخواست ما برای مشوق صادراتی اختصاص 200 میلیارد تومان برای یکسال به صنایع لبنی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در صورتی این مشوق به صنایع لبنی داده می‌شود که قیمت مصوب 1440 تومانی شیر به اجرا درآید، گفت: هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است و در صورت مصوب شدن، مشوق صادراتی به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

رکنی تصریح کرد: مشوق‌ صادراتی باید در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهایی شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: سال گذشته به دستور وزارت جهاد، سازمان تعاون روستایی موظف شد مازاد شیر خام را خریداری کند و امسال هم این موضوع تکرار و به اجرا در می‌آید.

وی افزود: شیر خریداری شده توسط سازمان تعاون روستایی در راستای جمع‌آوری مازاد شیر از بازار حتماً باید صادر شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طرح خرید تضمینی شیر خام چندان موفق نبود، چرا دوباره این طرح اجرایی می‌شود؟ گفت: علاوه بر خرید مازاد شیر توسط سازمان تعاون روستایی عواملی دیگر از جمله قیمت نهاده و نرخ بازار جهانی هم بر موضوع قیمت شیر خام در بازار تاثیرگذار است.

رکنی در مورد واردات شیر خشک هم اظهار داشت: واردات شیر خشک فقط بر پایه شیر خشک کودک انجام شده و به غیر از این نوع شیر خشک هیچ مجوز دیگری برای واردات صادر نشده است.

وی افزود: حدود 9 میلیون تن شیر در کشور سالانه تولید می‌شود و نیازی هم به واردات نداریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.