۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰
کد خبر: 380893

یک دانشجوی مالزیایی که با اشتباه بانکی در استرالیا امکان برداشت نامحدود از حساب خود را دریافت کرده بود، بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار دلار از حساب برداشت و هزینه کرد.

دانشجویی با میلیون ها دلار اعتبار بادآورده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز' روز دوشنبه نوشت این دانشجوی دختر مالزیایی در مجموع بخش زیادی از این پول را صرف خرید لباس، جواهر، گوشی تلفن همراه، دوربین عکاسی و ... کرد و تنها در یک روز بیش از 226 هزار دلار خرج کرد.
این دانشجوی 21 ساله که سال 2012 با اشتباه بانک 'وست پک' استرالیا اعتبار برداشت نامحدود دریافت کرده بود، در سکوت مجموعه ای از نقل و انتقالات مالی را انجام داد. 
این بانک در مدت بیش از سه سال به اشتباه خود پی نبرد.
این دانشجوی مالزیایی که برای تحصیل در رشته مهندسی شیمی در یک دوره پنجساله در استرالیا بسر می برد، تنها در یک روز بیش از 226 هزار دلار از اعتبار این حساب را در یک بوتیک طراحی خرج کرد.
وی هزینه خرید 52 قلم جنس را از طریق سیستم پرداخت اینترنتی به حساب فروشنده واریز کرده بود.
'کریستین لی' همچنین حدود یک میلیون دلار از این پول را در فاصله ماه های ژانویه تا آوریل سال گذشته میلادی صرف رفتن به مراکز خرید مختلف کرده بود.
براساس این گزارش، وی که در حال حاضر بیش از دو میلیون و 500 هزار دلار به این بانک بدهی دارد همواره تلاش کرده بانک، پلیس و دادگاه های استرالیا را مورد بی توجهی قرار دهد.
با وجود همه تلاش ها، وی اوایل ماه جاری میلادی در حالی که قصد بازگشت به مالزی را داشت در فرودگاه سیدنی بازداشت شد.
این دانشجو متهم به کسب غیرصادقانه مزیت مالی از راه فریب و آگاهی به انجام جرم شده است.
این بانک استرالیایی به اشتباه به این دختر دانشجوی مالزی امکان برداشت نامحدود از حساب خود را اعطا کرده بود و از این طریق وی امکان برداشت و خرج کردن مبالغ زیاد را کسب کرد. 
به رغم این که این خطا در سال 2012 رخ داده بود اما 'کریستین لی' از سال 2014 آغاز به برداشت مبالغ زیادی از این حساب کرده بود. 
وی همچنین با نقل و انتقالات مالی منظم مبالغی را نیز به یک حساب بانکی دیگر واریز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.