مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: از ابتدای خرداد طرح خرید حمایتی شیر خام دامداران در ۵ استان اصفهان، تهران، البرز، قزوین و خراسان رضوی با قیمتی که کمیته استان مربوطه تعیین کند انجام می‌شود.

آغاز خرید شیرخام مازاد دامدارن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، حسین صفایی در خصوص خرید شیرخام مازاد دامداران اظهار کرد: سال گذشته نیز این طرح برای کنترل و مدیریت بازار شیرخام در سراسر کشور اجرا شد و در سال جاری نیز از  ابتدای خرداد طرح خرید حمایتی شیر خام در 5 استان اصفهان، تهران، البرز، قزوین و خراسان رضوی آغاز می‌شود .

وی درباره نرخ خرید حمایتی شیرخام گفت‌: در هر استان کمیته تشخیص در سازمان های جهاد کشاورزی حضور دارند و این کمیته قیمت خرید شیرخام را بر اساس کیفیت و شرایط بازار هر منطقه تعیین خواهد کرد بنابراین قیمت خاصی را برای خرید حمایتی شیر خام تعیین نکردیم.

رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی گفت : در مذاکراتی که با کارخانه های فرآوری شیرخام و کارخانه های تولید شیرخشک داشتیم قرار است این کارخانه ها شیر را به خامه، کره و شیرخشک تبدیل کنند .

صفایی افزود : سال گذشته در انتخاب کارخانه های شیرخشک با مشکلاتی مواجه شدیم که برخی از آنها از خرید شیرخام سر باز زدند اما در این دوره کارخانه‌هایی با سطح استاندارد بالاتر و کیفیت بهتر در تولید فرآورده ها در 5 استان کشور انتخاب شدند.

رئیس سازمان مرکزی تعاونی روستایی با بیان اینکه در هر استان با یک تا سه کارخانه فرآوری شیرخام قرار داد بسته ایم گفت‌: قرار است ، روزانه هزار تن شیرخام از دامداران خریداری شود و چنانچه بازار با این میزان خرید به تعادل نرسد میزان خرید بیشتر از 1000 تن خواهد بود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.