۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 381767

استاد بزرگ شطرنج ایران و قهرمان جهان در یک دوره مسابقه شطرنج همزمان (سیمولتانه) با ۳۳ نفر از مددجویان بازداشتگاه اوین رقابت کرد.

رقابت قهرمان شطرنج با ۳۳ زندانی در زندان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدجواد علوی مقدم، در این مسابقه پنج ساعته که با حضور رئیس و مسئولین هیئت شطرنج استان تهران برگزار شد، با یکی از رقبا مساوی کرد و بر دیگر حریفان خود پیروز شد.

سیمولتانه نوعی بازی جذاب شطرنج است که در آن یک شطرنج باز همزمان با چندین شطرنج باز رقابت می‌کند.

یوسفی مدیر بازداشتگاه اوین با اشاره به اینکه برگزاری این رقابت گامی در راستای همگانی کردن ورزش شطرنج است، گفت: در زندان‌ها ظرفیت های زیادی در ورزش شطرنج وجود دارد که برگزاری اینگونه مسابقات می‌تواند اقدامی مناسب در راستای پر کردن مفید اوقات فراغت مددجویان باشد.

مهر و اسفند سال 93 نیز در اقدامی مشابه مرتضی محجوب و احسان قائم مقامی، استادان  بزرگ شطرنج کشورمان در بازداشتگاه اوین حضور یافته بودند.

قهرمان زیر 10 ساله های جهان سال76 ، سه بار نایب قهرمان آسیا در سال های 77،80،82، مقام سوم دانش آموزان جهان، قهرمان رده سنی کشور در سال های 74،76و80، مقام سوم زیر 18 سال کشور در سال 77، مقام دوم کشور در رده سنی زیر 16 سال، عضو تیم ملی در سال 79، دو بار قهرمان مسابقات ابوظبی، یک بار قهرمان مسابقات بین المللی نوجوانان در گرجستان و مقام اول باشگاه‌های کشور در تیم فرهنگسرای بهمن از جمله افتخارات ورزشی علوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.