فعال توئیتری سعودی، از موافقت اولیه جانشین ولیعهد این کشور با درخواست جنبش انصارالله مبنی بر جبران خسارتهای ناشی از تجاوز موافقت کرده است.

کوتاه آمدن عربستان در مقبال انصارالله

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجتهد فعال توئیتری سعودی که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار این رژیم را فاش می کند، در تازه ترین توئیت خود نوشت که محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع این کشور، سفیر عربستان در یمن را به سمت مسئول مذاکره با عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله منصوب کرده است.

مجتهد نوشت که عربستان از خواسته خود مبنی بر خروج انصارالله از مناطق تحت کنترل، کوتاه آمده و سفیر عربستان این موضوع را به اطلاع جنبش انصارالله رسانده است.

وی افزود: انصارالله همچنان خواهان جبران دهها میلیارد دلار خسارتی هستند که به دلیل تجاوز عربستان  به یمن وارد شده است.

به گفته مجتهد، محمد بن سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان با درخواست جنبش انصارالله مبنی بر جبران خسارتهای ناشی از تجاوز  به یمن موافقت کرده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.

مذاکرات گروههای یمنی برای رسیدن به راه حل بحران این کشور  در کشور کویت در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.