رئیس اندیشکده یقین گفت: انسان انقلابی از درون خود تغییر را آغاز می‌کند و امیدی به بیرون ندارد.

انسان انقلابی امید به بیرون ندارد / سیاست مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و خانواده مقاومتی باید از داخل انجام شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حسن عباسی شامگاه جمعه در مسجد فاطمةالزهرا (س) رشت با اشاره به مؤلفه‌های امید در منتظران اظهار کرد: در طول صدها سال امیدهای نامناسب سیاسی بشر را به بحران کشانده و از آن برای سحر مردم استفاده می‌شود. وی، بسیاری از امید انسان‌ها را کاذب عنوان کرد و افزود: تلقی فیلسوفان غربی از امید را در آن جوامع مشاهده می‌کنیم زیرا اوباما با شعار امید و تغییر آمد و امروز امیدهای مردم آمریکا به ناامیدی تبدیل شده است.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه موضوع امید در عرصه سیاسی نشان داد فردی مانند اوباما می‌تواند در راس حکومت آمریکا قرار گیرد، تصریح کرد: اوباما امید واهی به مردم آمریکا داده است.
عباسی، منتظران امام زمان (عج) را منتظران ظهور خواند و بیان کرد: اگر تصور کنیم کاری انجام ندهیم و منتظر آمدن امام زمان (عج) باشیم، تلقی غلطی است.
وی، اساس حکمت امید در قرآن را تغییر در انفس عنوان کرد و گفت: علمای ما می‌گویند مردم باید دعوت به تغییر در انفس شوند.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی در ایران و گسترش تفکر شیعه در کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی شیعه موجب شده نیروهای عراقی 60 درصد از زمین‌های خود از داعش را پس بگیرند.
عباسی به حرکت تفکر شیعه به طور آرام اشاره کرد و یادآور شد: 60 نفر از علمای شیعه از سال‌های پس از غیبت امام زمان (عج) حرکت مذکور را آغاز کردند و شصت‌و‌مین نفر امام (ره) است و اکنون در زمان زعامت مقام معظم رهبری شصت‌ویکمین نفر از علمای شیعه هستیم.
وی با بیان اینکه امام زمان (عج) در مدت یک‌هزار سال گذشته روندی را رقم زده است، اظهار کرد: جامعه آرمانی از زمانی آغاز شد که امام زمان (عج) نتوانست با مردم ارتباط داشته باشد.
*امید ظهور در جمهوری اسلامی عملیاتی است
رئیس اندیشکده یقین به وقوع انقلاب اسلامی پس از یک‌هزار و 100 سال از میلاد امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: امید ظهور در جمهوری اسلامی عملیاتی است و امام خمینی (ره) همراه مردم یک گام به طرف امام عصر (عج) حرکت کرد.
عباسی با بیان اینکه گسترش تفکر انقلاب اسلامی سبب ایجاد حزب‌الله لبنان شده است، تصریح کرد: در سال 79 حزب‌الله لبنان توانست رژیم صهیونیستی را از جنوب این کشور فراری دهد.
وی به هویت‌بخشیدن مردم عراق و یمن توسط انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مدت 16 ماه است مردم یمن بدون دولت زیر بمباران دوام آوردند و انصارالله وضعیت را در این کشور مدیریت می‌کند.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه عنصر امید سبب تغییر در مردم یمن، عراق، لبنان و فلسطین شده است، بیان کرد: اکنون مردم آمریکا از امید ناامید شدند و به طرف «ترامپ» نامزد ریاست جمهوری گرایش پیدا کردند.
*ظهور نیازمند امید عملیاتی است
عباسی، ظهور را نیازمند امید عملیاتی دانست و خاطرنشان کرد: بشر باید با حوصله آینده خود را بسازد زیرا امید در درون بشر است و پدیده بیرونی نیست.
وی با بیان اینکه تمام کفر در مقابل رزمندگان اسلام در کشورهای اسلامی قرار گرفته است، اظهار کرد: رمز موفقیت رزمندگان اسلام در انقلابی بودن است.
رئیس دانشکده یقین به امیدهای واهی کشورهای دیگر اشاره کرد و یادآور شد: اگر قرار بود بیگانگان مشکل ما را برطرف کنند ابتدا مشکل خود را برطرف می‌کردند.
عباسی با اشاره به اینکه کسی که می‌خواهد تغییر ایجاد کند باید دنبال انقلاب باشد، بیان کرد: سیاست مقاومتی، اقتصاد مقاومتی و خانواده مقاومتی باید از داخل انجام شود.
وی متذکر شد: انسان انقلابی امید به بیرون ندارد و از درون تغییر را آغاز می‌کند ضمن اینکه اگر کسی از قواعد کفر و شرک تبعیت کرد می‌گوییم از کفار تبعیت می‌کند.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه مصلح اجتماعی مانند پزشک عمل می‌کند، تصریح کرد: تعداد 70 هزار نفر استاد دانشگاه در کشور داریم اما بعید است هفت نفر از آنها مصلح اجتماعی باشند.
عباسی، انبیای الهی را مصلح خواند و گفت: مصلح اجتماعی کسی است که اصلاح اجتماعی را سرلوحه کار خود قرار داد.
وی با اشاره به اینکه عالم، هنرمند، ورزشکار و قهرمان در جامعه بسیار داریم، اظهار کرد: پهلوان در جامعه نداریم زیرا افراد مذکور مصلح نیستند.
رئیس اندیشکده یقین خواستار مشخص شدن بین عالم و مصلح در جامعه شد و بیان کرد: کسی که ادعای ظهور را دارد باید مصلح اجتماعی باشد.
عباسی با بیان اینکه پهلوانان واقعی در عراق و سوریه به شهادت می‌رسند، تصریح کرد: اکنون قهرمانان پوشالی در جامعه مطرح می‌شوند.
وی به وضعیت ورزش فوتبال در کشور اشاره کرد و یادآور شد: سال‌هاست برای فوتبال هزینه شده است اما اکنون باید یک نفر اجنبی را از خارج بیاوریم و توپ زدن را به ما یاد دهد.
رئیس اندیشکده یقین متذکر شد: جامعه‌ای که هزار برابر متخصصان به یک نفر مربی فوتبال حقوق می‌دهد، بیمار است.
*لیبرالیسم، بنیان تفکری است که از غرب وارد می‌شود
عباسی با اشاره به تفکر لیبرالیسم، خاطرنشان کرد: ایدئولوژی لیبرالیسم همه موارد را در بازار آزاد می‌دانند و تفاوتی بین واجب، حلال و حرام قائل نیست.
وی، بنیان تفکری که از غرب وارد کشور می‌شود را لیبرالیسم خواند و اظهار کرد: در 70 سال گذشته جریان روشنفکری در ایران خیانت کرد و تمام لیبرالیسم را ترجمه نکرده است.
رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه فرزندان امام خمینی (ره) اجازه ریشه دواندن به لیبرالیسم در کشور را نمی‌دهند، تصریح کرد: عمارهای جامعه اجازه نمی‌دهند لیبرالیسم از پنجره وارد کشور شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.