قدس آنلاین: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی گفت: ۳۰۰۰ مبلغ دینی به شهرستان‌های خراسان‌رضوی و سایر استان‌ها در ماه مبارک رمضان اعزام می‌شوند.

اعزام ۳۰۰۰ مبلغ دینی به شهرستان‌های خراسان‌رضوی در ماه مبارک رمضان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی ظهر امروز در نشستی خبری درباره ویژه برنامه‌های قرآنی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی اظهار داشت: در روزهای گذشته در راستای برنامه‌ریزی برای فرهنگ سازی مساجد و پایگاه‌های دینی در ماه مبارک رمضان، 23 گردهمایی و جلسات توجیهی با حضور حدود 2500 مبلغ و مبلغه برگزار شد.
وی افزود: ویژه برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در دو محور روخوانی و روان‌خوانی و فهم و تفسیر قرآن پیش بینی شده و مخافل انس با قرآن در مساجد محوری شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
مرویان‌حسینی با اشاره به برگزاری کلاس‌های صحیح خوانی قرآن در 300 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی، گفت: مراسم روزانه جزء خوانی قرآن کریم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی در مشهد و 10 شهرستان دیگر استان در ماه رمضان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سالانه این سازمان تفسیر یک سوره قرآن کریم با محوریت یک موضوع اجتماعی است که در سال 92 سوره حجرات با موضوع اخلاق اجتماعی، سال 93 سوره لقمان با موضوع تربیت حکیمانه، سال گذشته سوره محمد (ص) با محوریت موضوعی ایمان عزت آفرین و امسال سوره ممتحنه با برگزاری 1600 حلقه تفسیری در مساجد با موضوع نحوه مواجهه و اصول روابط با بیگانگان از نظر آموزه‌های قرآنی مورد بررسی و تفسیر قرار می‌گیرد.
مرویان‌حسینی با اشاره به اعزام 2200 مبلغ در سطح خراسان رضوی و 200 مبلغ به استان‌های مجاور گفت: 20 درصد از این تعداد خانم‌های مبلغه هستند که در محافل و منازل در حوزه احکام شرعی، تربیت دینی، مشاوره خانوادگی و آموزه‌های دینی انجام وظیفه می‌کنند.
وی تصریح کرد: 50 گروه جهادی تبلیغی در قالب 500 نفر در حاشیه شهر مشهد و استان به صورت گروهی در اماکن عمومی و فضای شهری به فعالیت می‌پردازند که در مجموع 3000 نفر مبلغ در ماه مبارک رمضان به شهرستان‌های خراسان رضوی و استان‌های دیگر  اعزام می‌شوند.
مرویان‌حسینی با تاکید بر سیاست وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در تبلیغات این سازمان گفت: خراسان رضوی یک استان تلفیقی از مذهب شیعه و اهل تسنن است بنابراین مبلغات توجه به مشترکات مدنظر قرار گرفته همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری گفتمان افزایش جمعیت، اقتصاد مقاومتی و جهاد تبیینی در فعالیت‌های فرهنگی مورد توجه بیشتری است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) 7 جشن بزرگ محوری و 130 جشن عمومی در حاشیه شهر مشهد در راستای اعتدال آفرینی در حرکت‌های فرهنگی و ترویج شادی ایمانی برگزار می‌شود.
وی درباره فعالیت‌ گروه‌های تبلیغی جهادی با مشارکت و توافق سازمان تبلیغات اسلامی در حاشیه شهر گفت: 100 گروه تبلیغی جهادی به‌نام گروه امام رضا (ع) با توافق آستان قدس رضوی و ترویج فرهنگ رضوی و 60 گروه‌ جهادی سازندگی با همکاری بسیج و کانون‌های فرهنگی برای انجام خدمات زیرساختی در حاشیه شهر در ماه رمضان به فعالیت می‌پردازند.
مرویان‌حسینی افزود: هسته‌های فرهنگی جوان در قالب گروه‌های آقایان و بانوان اقدام به شناسایی و آسیب شناسی معضلات فرهنگی و اجتماعی مناطق خود و حل این مشکلات با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی می‌پردازند که شامل 180 گروه در استان و 30 هسته فرهنگی جوان در حاشیه شهر می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.