سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که جان کری وزیر امور خارجه این کشور به دنبال اطلاعات بیشتر و دلایل سانسور ویدئوی مربوط به مذاکرات ایران است.

تحقیق درباره ویدئوی سانسور شده مذاکرات ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه این کشور خواهان تحقیقات بیشتر در مورد دستکاری یک ویدوی کوتاه در مورد مذاکرات ایران است.

این در حالی است که چند روز گذشته جان کری این دستکاری را «احمقانه» و «بی جا» توصیف کرد و از تصمیمش برای پیدا کردن فردی خبر داد که مسئول این اتفاق بوده است.

وزارت خارجه آمریکا در آن زمان طی پیامی از حذف بخشی از ویدئوی منتشر شده خود روی سایتش خبر داد اما از آن زمان تاکنون نام مقامی که این درخواست را کرده بود اعلام نشده است.

این در حالی است هفته گذشته جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: مقام‌های رسمی که این مسئله را مورد بررسی قرار داده‌اند، تصمیم گرفتند تا بخش‌هایی از این سخنان حذف شود.

در روز چهارشنبه یکی از خبرنگاران از سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درخواست کرد تا کلمات دقیقی که ساکی در آن ویدئوی سانسور شده سال 2013 به کار برده بود را شفاف سازی کند.

جنیفر ساکی پس از این اتفاق در شبکه تلویزیونی فاکس نیوز حضور پیدا کرد و این موضوع را مورد  تایید قرار داد که دولت آمریکا در مورد مذاکرات با ایران دروغ گفته است.

حدود یک هفته پیش نیز تونر اظهار داشت که وزارت امور خارجه آمریکا در تحقیقات خود درباره این ویدئو به بن بست رسیده است و نمی تواند اطلاعات بیشتری را در مورد این ویدئو پیدا کند.

با این وجود وی ابراز داشت که وزارت امور خارجه آمریکا تحقیقاتی را از طریق بررسی ایمیل‌ها و دیگر اسناد مربوط به افرادی که در زمان دستکاری این ویدئو در راس امور بوده‌اند آغاز کرده است.

تونر با تایید این موضوع که این تحقیقات را در چند روز گذشته تمام شده اعلام کرده بود دلیل این تغییر رویکرد، تغییر نظر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مورد این موضوع می باشد.

وی افزود: «دفتر مشاوره حقوقی وزارت خارجه خروجی‌های گذشته را مورد بررسی قرار داد تا بتواند در این مورد به اطلاعات ذخیره شده‌ای مانند ایمیل‌ها دست یابد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.