شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: منطقه ثامن مشهد از جمله شهرداری های کشور است که در تمامی حوزه های خدماتی به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کند.

خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته در تمامی حوزه های خدماتی/حفظ و نگهداری از فضای سبز موجود در منطقه از اصلی‌ترین دغدغه های مدیران اجرایی

حمید ضمیری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، با بیان اینکه اهمیت منطقه ثامن و محدوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) به سبب حضور میلیون‌ها زائران بارگاه رضوی بر هیچکس پوشیده نیست، اظهارداشت: این منطقه ویترین و نماد بارز مشهد مقدس است و از همین رو خدماتی شایسته و درخور شان باید به زائران و مجاورن عرضه شود.
ضمیری با اشاره به فعالیت بالغ‌بر 550 نفر نیرو که در زمینه های تنظیف و زیباسازی، حفظ و نگهداری از فضای سبز، گشت سد معبر، زیباسازی و ... فعالیت می‌کنند، گفت: شهرداری منطقه ثامن از جمله شهرداری های کشور است که در تمامی حوزه های اجرایی به‌صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند تا بهترین و شایسته ترین خدمات را به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه دهد.
وی حفظ و نگهداری از فضای سبز موجود در سطح منطقه ثامن را به دلیل تخریب زیاد که ناشی از شلوغی و ازدحام جمعیت در منطقه می‌باشد را از اصلی‌ترین دغدغه‌های موجود اعلام کرد و گفت: بالا بودن قیمت ملک و زمین در این منطقه سبب شده تا عرصه زمینی برای اجرای فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها کم باشد و این مهم، یکی از دغدغه های این منطقه به شمار آید.
ضمیری اقداماتی مثل نگهداری آبنماها، میادین و آبیاری مکانیزه فضای سبز را از دیگر اقدامات خدماتی شهرداری منطقه ثامن برشمرد و تصریح کرد: این شهرداری فعالیت های عمرانی خود از قبیل احداث پارک‌ها و ایجاد فضای سبز را نیز به موازات سایر خدمات خود اجرا ‌می‌کندو در تمامی عرصه ها فعالیت مستمر دارد.
وی  در ادامه سطح سبز موجود در منطقه ثامن را بالغ‌بر 64 هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: این آمار هرساله در حال افزایش بوده و درحال حاضر سرانه فضای سبز در این منطقه 3.8 مترمربع به ازای هر نفر است  و این در حالی است که در سال گذشته این میزان 3.5 بوده و نسبت به 10 سال گذشته بیش از 3 متر مربع به سرانه این منطقه افزوده شده است.
ضمیری اشاره‌ای نیز به پارک خطی کامیاب داشت و گفت: 4 فاز این پروژه تاکنون به اتمام رسیده است و فاز پایانی آن نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه این پروژه در حاشیه بلوار کامیاب و حدفاصل میدان راه‌آهن تا تقاطع غیر همسطح شهیدگمنام قرار گرفته و پس از تکمیل و اتمام کامل پروژه مساحتی بالغ‌بر 8 هزار مترمربع خواهد داشت، افزود: تاکنون بیش‌از 5 هزار مترمربع آن به بهره‌برداری رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.