زبان برنامه نویسی جدیدی که دو سال قبل، اپل معرفی کرده و با استقبال برنامه نویسان مواجه شده بود، زمینه ساز پروژه یی جدید برای اپل قرار گرفت.

کدنویسی آسان برای علاقمندان به برنامه نویسان با Playground اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از تایمز تکنولوژی، اپل در کنفرانس جدید توسعه دهندگان اپل، عنوان کرد که پیش از این، برنامه نویسان و کدنویسان بسیار جوان که برخی از آن ها کودک هستند، درگیر زبان برنامه نویسی جدیدی شده اند که از دو سال پیش، اپل آن را با نام سوییفت، به دنیای تکنولوژی معرفی کرده بود.

بنابراین کمپانی اپل پروژه ی جدیدی با نام Playground راه اندازی کرده است که به کمک آن، اصول اولیه ی کدنویسی را به کودکان آموزش می دهد و برنامه نویسان جدیدی را برای خود می سازد.

نرم افزار Swift Playground، می تواند اصول اولیه ی کدنویسی را، مانند حلقه ها و شرط ها، به تازه کارها آموزش دهد و با استفاده از یک شخصیت کاتونی، یادگیری را برای کودکان آسان خواهد کرد.

این نرم افزار مجانی می باشد و راهی آسان برای آموزش کدنویسی به کودکان می باشد، زیرا به گفته ی تیم کوک، مدیر عامل اپل، امروزه داشتن سواد برنامه نویسی مانند خواندن و نوشتن برای کودکان واجب است.

معاون اپل در بخش مهندسی نرم افزار، در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، در خصوص این نرم افزار گفت: کاش در زمان کودکی من نیز این نرم افزار وجود داشت.

براساس مشاهدات، این نرم افزاد دارای کاربری یادگیری آسان برای کودکان می باشد و به علاوه دارای امکاناتی برای نوشتن کدهای واقعی است.

این نرم افزار در واقع زبان برنامه نویسی خاصی مطابق با سیستم های اپل را به کودکان آموزش می دهد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.