نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت وام با قیمت مناسب به انبوه سازان منجر به افزایش تولید و عرضه مناسب و به دور از قیمت های حبابی خواهد شد.

پرداخت وام به انبوه سازان راهکاری در راستای رونق بازار مسکن

به گزارش قدس آنلاین،مهدی هاشمی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بادشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تأثیر افزایش وام مسکن در بازار اظهار داشت: با توجه به رکود حاکم در کشور، افزایش وام مسکن تأثیر چندانی در بازار نخواهد داشت ضمن اینکه بازپرداخت با نرخ بهره بالا کار هر کسی نیست و طبیعی است که با این محرک ها نمی توان انتظار رونق بازار مسکن را داشته باشیم.
وی افزود: در واقع بایستی درصد قابل توجه هزینه مسکن از طریق وام با نرخ بهره متعادل به متقاضیان پرداخت شود تا در میان مدت و بلند مدت شاهد رونق بازار مسکن باشیم.
هاشمی با اشاره به بهترین راه پرداخت وام یادآور شد: پرداخت وام با قیمت مناسب به انبوه سازان منجر به افزایش تولید و عرضه مناسب و به دور از قیمت های حبابی خواهد شد ضمن اینکه این امر می تواند افزایش اشتغال را به دنبال داشته باشد.
***دلایل رکود بازار مسکن در 2 سال اخیر

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در خصوص دلایل رکود بازار مسکن  اظهار داشت: رکود بازار مسکن از جمله مشکلاتی است که در 2 سال اخیر دامن گیر متقاضیان و فعالان این بخش شده به طوریکه عدم سیاست اجرایی مناسب در این بخش موجب شده که آنها نتوانند برنامه مستمر و صحیحی برای آینده داشته باشند.
وی ادامه داد: دولت باید برنامه و سیاست های اجرایی خود را در خصوص موضوع مسکن اعلام کند تا وضعیت تولید و سرمایه گذاری مشخص شود.
هاشمی در ادامه بیان کرد: برخی افراد تصوراتی غلط مبنی بر اجرای برجام و تأثیر مستقیم  آن در بازار داشتند این در حالیست که در دوران پسابرجام تنها فضای روانی مثبت ایجاد شده اما هنوز نتیجه مطلوب را در بازار مسکن نداشته است.وی تصریح کرد: در واقع افزایش تقاضا در بخش مسکن وجود دارد که امیدواریم با مشخص کردن هر چه سریع تر سیاست ها در زمینه تولید و افزایش عرضه، تقاضای انباشته شده افراد پاسخ داده شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.