قدس آنلاین - ایلام: فرمانده انتظامي استان ایلام گفت: فرهنگ بعنوان کارآمدترین عنصر و زیربنای تحولات اجتماعی است.

فرهنگ، کارآمدترين عنصر و زيربناي تحولات اجتماعي است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سردار نورعلی یاری با بیان اینکه بي‌حجابي و بي‌بندوباري از پيامدهاي شوم فرهنگ غرب است، اظهارداشت: تقويت حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهي از منکر در جامعه، امری حیاتی است و در راستاي تحقق اين امر مهم بايد با تلاش همه مسئولان و با اجراي برنامه‌هاي فرهنگي اين مهم را در جامعه تقويت کرد.

وی با اشاره به اینکه نهادينه شدن خودکنترلي در جامعه ضروری است، افزود: حجاب و عفاف به ‌عنوان يک ارزش در جامعه مطرح بوده و خانواده مهم‌ترين رکن ترويج این فرهنگ در جامعه است.

فرمانده انتظامي استان ایلام با بیان این مطلب که از آنجا كه در جامعة اسلامي، پايبندي به ارزش هايي چون حجاب به عنوان يكي از مؤلفه هاي سرماية اجتماعي تلقي مي شود، هنجارمند شدن اين ارزش، تضمين برخي مؤلفه هاي مهم اجتماعي را براي افراد جامعه به ويژه زنان دامن مي زند، خاطرنشان ساخت: آسيب هاي ناشي از بي‌حجابي ريشه فرهنگي دارد و در اين ميان خانواده بهترين نقش را در ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در خانواده ايفا مي کند.

سردار نورعلی یاری عفاف را نوعى حجـاب درونى که انسان را از گناه بـاز مى دارد، دانست و بیان داشت: حجاب و عفاف را داراي دو جنبه فردي و اجتماعي است و در جنبه فردي حجاب و عفاف علاوه بر اين که خود کنترلي در بين افراد خانواده تقويت مي شود به استحکام پيوند خانوادگي نيز مي انجامد و جنبه اجتماعي حجاب و عفاف به استواري اجتماع منتهي مي شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ بعنوان کارآمدترین عنصر و زیربنای تحولات اجتماعی است، ادامه داد: بي‌حجابي و بي‌بندوباري از پيامدهاي شوم فرهنگ غرب است و امروز دشمن با اين ابزار وارد جامعه اسلامي ايران مي شود و بي‌حيايي و بي‌آبرويي را ترويج مي‌دهد.

فرمانده انتظامي استان ایلام امنیت را کلید کليد توسعه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي دانست و تأکید کرد: امنيت اجتماعي يک جامعه بر اساس ميزان دخالت مندي و آرامش خاطر مردم بررسي و ارزيابي مي شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.