۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: 397634

سفیر روسیه در ایران اعلام کرد که مسکو امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی، تعهدات روسیه برای تحویل سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ به ایران، کاملا اجرایی شود.

امیدواری سفیر به تعهد تحویل اس ۳۰۰

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سفیر روسیه در تهران می‌گوید که مسکو امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی تمام تعهدات این کشور برای تحویل اس 300 به ایران اجرایی شود.

در حالی که از چندی پیش اجرای توافق فروش سامانه اس 300 روسیه به ایران آغاز شده، سفیر مسکو در تهران ابراز امیدواری کرد که همه تعهدات کشورش در زمینه تحویل سامانه‌های دفاع موشکی تا پایان سال جاری عملی شود.

به گزارش ایتارتاس، «ایوان جاگاریان» به خبرنگاران گفت: «من خیلی امیدوارم که طرف روسی به همه تعهدات قراردادی خود عمل کند و امیدوارم که این موضوع تا پیش از پایان امسال(2016) اتفاق بیافتد».

ابراز امیدواری سفیر مسکو در تهران در حالی مطرح شده که پیش از این روند تحویل سامانه اس 300 به ایران آغاز شده است.

اواخر اردیبهشت ماه بود که مشاور رئیس‌جمهور روسیه گفته بود تاکنون یک سامانه عملیاتی اس ۳۰۰ به ایران تحویل داده شده و چند تای دیگر تا پایان سال جاری میلادی (آذرماه) تحویل داده می‌شود.

ایران و روسیه در سال 2007 قراردادی برای تحویل دست‌کم 5 سامانه دفاع هوایی اس - 300 به طرف ایرانی امضا کردند اما مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه‌ها ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است از تحویل آن به تهران امتناع کرد. 

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، به دادگاه بین المللی شکایت کرد که در نهایت و به دنبال فرمان رئیس‌جمهور روسیه برای تحویل اس 300 به ایران، این شکایت پس گرفته شد.

ولادیمیر پوتین 24 فروردین امسال با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.